logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۵۱۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

مشکلی در تامین گوشت مورد نیاز استان نداریم/ خرید یک هزار تُن میوه شب عید برای زنجانی‌ها

مشکلی-در-تامین-گوشت-مورد-نیاز-استان-نداریم-خرید-یک-هزار-تُن-میوه-شب-عید-برای-زنجانی‌ها
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه نهاده‌های دامی تا پایان بهمن به استان حمل می‌شود، گفت: این نهاده‌ها شامل 26 هزار تُن کنجاله سویا و 52 هزار تُن جو و ذرت است و تامین نهاده‌های دامی، خیال تولیدکنندگان برای تامین گوشت قرمز و سفید مورد نیاز استان را راحت می‌کند.

به گزارش موج رسا; جواد تاراسی بعدازظهر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان اظهار داشت: ظرفیت لازم برای 80 هزار تُن کالا در استان آماده شده و قرارداد 20 هزار تُن کالا نیز منعقد شده است.

وی با بیان اینکه نهاده‌های دامی تا پایان بهمن به استان حمل می‌شود، خاطرنشان کرد: این نهاده‌ها شامل 26 هزار تُن کنجاله سویا و 52 هزار تُن جو و ذرت است و تامین نهاده‌های دامی، خیال تولیدکنندگان برای تامین گوشت قرمز و سفید مورد نیاز استان را راحت می‌کند.

تاراسی با بیان اینکه در حال توزیع 900 تُن برنج و 250 تُن شکر مورد نیاز با اولویت مناطق کم‌برخوردار هستیم، افزود: این اقلام برای روستاها نیز با استفاده از سازمان تعاون روستایی توزیع می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه خریداری یک هزار تُن میوه شب عید برای استان زنجان به تصویب رسیده است، گفت: 100 تُن سیب قرمز، 300 تُن سیب زرد و 600 تُن پرتقال خریداری شده که در آینده حمل می‌شود و سردخانه محل نگهداری این میوه‌ها نیز مشخص شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت جوجه‌ریزی در استان زنجان خوب بوده و هیچ مشکلی برای روزهای آینده و شب عید نخواهیم داشت، اظهار داشت: امسال تا پایان دی 2 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه‌ریزی شده که این میزان در مدت مشابه در 2 سال گذشته 2 میلیون و 300 هزار قطعه بود که امسال 10 درصد نسبت به سال‌های 1398 و 1399 افزایش یافته است.

تاراسی با بیان اینکه تعداد خیلی کم بازرسان باعث نشده که وظایف بر زمین بماند، خاطرنشان کرد: طی 3 هفته اخیر، 884 مورد بازرسی انجام و 129 مورد منجر به تشکیل پرونده شده که ارزش کل پرونده‌ها 370 میلیون تومان است.

کریمی، رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه در خصوص صدور مجوز تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت: مجوز این فروشگاه‌ها توسط اتحادیه کشوری و تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی، یکی از مراکزی است که استعلام برای تاسیس این فروشگاه‌ها صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: دست ما در این مورد بسته است.

کریمی با بیان اینکه استعلام‌ها در 3 محور انجام و بررسی می‌شود، خاطرنشان کرد: این 3 محور شامل ترافیکی، انتظامی و صلاحیت فردی است که همین را هم برای استان ها محدود کرده‌اند و ما فقط صلاحیت فردی از بابت نصب دوربین مداربسته و... را استعلام می‌کنیم و بقیه استعلامات از مرکز انجام می‌شود و ما نیز به جز این، جواب دیگری نمی‌توانیم بدهیم.

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه از طریق استان می‌توان با وزارت صمت مکاتبه کرد که یا مجوزی برای تاسیس این فروشگاه‌ها ندهند و یا مجوزها را برای تاسیس فروشگاه در شهرک‌های اقماری صادر کنند.

وی با بیان اینکه 86 فروشگاه زنجیره‌ای در استان زنجان فعالیت می‌کنند، بیان کرد: این میزان در استان‌های مشابه زنجان یعنی قزوین، سمنان و اردبیل به ترتیب 175 ، 131 و 143 فروشگاه است.

کریمی خاطرنشان کرد: بالا رفتن اجاره‌بها، تغییر قیمت و وزن کالاها به دلیل خرید مستقیم از تولیدکننده و... تبعات تاسیس چنین فروشگاه‌هایی است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر