logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۵۱۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست شرکت گاز استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

افزایش مصرف منجر به قطعی گاز صنایع در زنجان شد/ کاهش یک درجه‌ای دمای منزل، صرفه‌جویی 6 درصدی در مصرف گاز را به همراه دارد

افزایش-مصرف-منجر-به-قطعی-گاز-صنایع-در-زنجان-شد-کاهش-یک-درجه‌ای-دمای-منزل،-صرفه‌جویی-6-درصدی-در-مصرف-گاز-را-به-همراه-دارد
سرپرست شرکت گاز استان زنجان گفت: افزایش مصرف گاز به علت سرمای شدید هوا طی 24 ساعت گذشته سبب شد تا گاز برخی از صنایع را قطع کنیم و از سوخت دوم برای تولید استفاده کنند.

رحیم سلیمانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کاهش دما و سرمای هوا در استان زنجان اظهار داشت: مصرف گاز استان نسبت به روز گذشته 300 هزار مترمکعب افزایش یافته و میزان مصرف به 11 میلیون و 600 هزار مترمکعب رسید.

وی خاطرنشان کرد: همین امر سبب شد تا گاز برخی از کارخانه‌ها و شرکت‌ها را قطع کنیم تا از سوخت دوم، استفاده کنند.

سلیمانی‌نژاد با بیان اینکه اگر شهروندان، دمای رفاه یعنی 18 تا 21 درجه را واقعا رعایت کنند، مشکلی برای صنایع ایجاد نمی‌شود و تولید هم ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: سرمای هوا چند روزی بیشتر نیست و طبیعتاً دمای هوا افزایش خواهد یافت و اُفت فشار گاز نیز حل می‌شود.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه هدف، تامین گاز منازل مسکونی است، افزود: در صورتی که شهروندان، یک درجه دمای منزل را کاهش دهند 6 درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه دمای احساس آرامش و رفاه در ایرانیان بین 26 تا 27 درجه است، گفت: سالیان سال باید تمرین کنیم که لباس مناسب در این فصل بپوشیم تا مصرف گاز نیز متعادل شود.

سلیمانی‌نژاد اظهار داشت: در صورت کاهش مصرف گاز و تنظیم در دمای رفاه (18 تا 21 درجه) هم هزینه‌ها کاهش می‌یابد و هم به اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌کند و هم سبب می‌شود همگان از این نعمت بهره‌مند شوند و از سرمای زمستان هم لذت ببریم.

وی با بیان اینکه همکاران شرکت گاز استان زنجان به‌صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته در حال تلاش هستند تا حتی گاز یک منزل مسکونی حتی برای یک دقیقه هم قطع نشود، خاطرنشان کرد: تغییرات مربوط به نرخ مصرف گاز نیز از شهریورماه اطلاع‌رسانی شده که به‌صورت پلکانی است که مردم این موضوع را باید مد نظر قرار دهند تا هزینه مصرف گاز بالا نرود.

سلیمانی‌نژاد با اشاره به اقلیم‌بندی مصرف گاز در کشور، گفت: اقلیم‌های یک، 2 و 3 در پلکان اول به ترتیب، 250 و 200 مترمکعب گاز می‌توانند مصرف کنند.

وی تصریح کرد: شهرهای ماهنشان و آب‌بر در اقلیم 2 و بقیه شهرهای استان زنجان در اقلیم یک قرار دارند.

سرپرست شرکت گاز استان زنجان در خصوص دلیل قطع گاز صنایع گفت: در تابستان امسال با صنایع، مکاتبه شده که سوخت دوم را تامین کنند.

وی با بیان اینکه قرارداد شرکت گاز با واحدهای تولیدی و صنعتی، تامین گاز به مدت 8 ماه در سال است و 4 ماه بعدی را باید آماده باشند تا از سوخت دوم استفاده کنند، اظهار داشت: تاکنون شرایط به حدی نرسیده بود که تامین گاز صنایع به مشکل برخورد کند و لذا گاز آن‌ها را قطع نمی‌کردیم اما سرمای فعلی در زنجان سبب قطع گاز واحدهای صنعتی شد و همانطور که گفته شد اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت گرفته بود.

سلیمانی‌نژاد با تاکید بر اینکه قطع گاز صنایع، مختص زنجان نبوده و دستورالعمل کشوری است، خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل کشوری اقدام کرده‌ایم و البته قطع گاز صنایع نیز زون‌بندی شده و واحدهایی مانند فولاد، روی و آن‌هایی که با فلزات سر و کار دارند قطع می‌شود اما کارگاه‌های تولید مواد غذایی و سایر کالاهای مورد نیاز جامعه، سوخت دارند// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر