logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۵۱۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ماندگاری هوای سرد در نوار غربی و شمالی کشور

ماندگاری-هوای-سرد-در-نوار-غربی-و-شمالی-کشور
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌های پراکنده در برخی استان‌ها از ماندگاری هوای سرد در شمال غرب و غرب و افزایش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در نیمه شمالی خبر داد.

به گزارش موج رسا; سازمان هواشناسی درباره آخرین پیش‌بینی وضعیت هوا در روزهای آینده اعلام کرد: هوای سرد در شمال و غرب کشور در روزهای آینده هم‌چنان سرد باقی خواهد ماند و در سایر مناطق کشور از امروز افزایش تدریجی دما همراه و بازگشت آلودگی هوا در شهرهای صنعتی را مشاهده خواهیم کرد.

امروز صبح با خروج سامانه بارشی از مرزهای شرقی کشور، هفته‌ای بدون بارش را در اغلب نقاط کشور پیش بینی شده است.

روز دوشنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی و روز سه‌شنبه در برخی مناطق آذربایجان غربی و گیلان بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر روز چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی جو در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس جنوبی بارش روی خواهد داد.

امروز در شرق، غرب و شمال هوا هم‌چنان سرد است، اما از روز دوشنبه به تدریج افزایش ۴تا ۸ درجه‌ای دمای هوا در بسیاری از نقاط کشور را پیش بینی می‌شود.

در پی خروج سامانه بارشی از کشور از امروز تا روز سه‌شنبه جوی پایدار در بیشتر نقاط کشور حاکم خواهد بود که منجر به افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهیم شد.

پدیده غالب برای شرق و جنوب شرق، وزش شدید باد است که در برخی استانها موجب خیزش گردوغبار شدید و کاهش دید خواهد شد.

آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی با کمترین و بیشترین دمای ۳- تا ۶ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است. امروز  برای تهران کاهش دما و از فردا روند افزایش نسبی دما رخ خواهد داد.

ارومیه و زنجان با امروز با دمای ۴- درجه، سردترین مرکز استان‌ و  بندرعباس با دمای ۱۷ گرم‌ترین مرکز استان کشور است./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر