logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۵۱۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در ستاد مدیریت بحران استان زنجان مطرح شد؛

کاهش ۵ درصدی بارندگی ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته/ احتمال انسداد موقت آزادراه زنجان – قزوین در محور سلطانیه

کاهش-۵-درصدی-بارندگی-ها-در-مقایسه-با-مدت-مشابه-سال-گذشته-احتمال-انسداد-موقت-آزادراه-زنجان-–-قزوین-در-محور-سلطانیه
مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به کاهش بارندگی ها در استان زنجان گفت: میانگین بارش تا روز گذشته به ۹۹ میلی متر رسید که در مقایسه با بلند مدت ۱۳ درصد و در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد کاهش داریم.

به گزارش موج رسا; محمدرضا رحمن‌نیا ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان اظهار داشت: میانگین بارش استان تا روز گذشته به 99 میلی‌متر رسید که در مقایسه با بلندمدت 13 درصد و در مقایسه با سال گذشته 5 درصد کاهش داریم.

وی خاطرنشان کرد: اختلاف میزان بارش در مقایسه با بلندمدت از 40 به 13 درصد رسید و 27 درصد کمتر شد.

رحمن‌نیا با بیان اینکه بیشترین میزان بارش از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته در استان با 133 میلی‌متر مربوط به شهرستان ابهر است، افزود: کمترین میزان بارش نیز با 80.7 میلی‌متر مربوط به شهرستان زنجان است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با اشاره به صدور 2 هشدار زرد و نارنجی در روز گذشته گفت: هشدار زرد برای بارش برف و باران است که بیشتر در ارتفاعات شهرستان طارم به‌صورت برف خواهد بود البته بارش ها قابل ملاحظه نیستند و بین 5 تا 7 میلی‌متر خواهد بود.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان بارش به‌صورت برف برای ارتفاعات شهرستان طارم پیش‌بینی شده و برای مناطق غربی استان و شهر زنجان بارش به‌صورت متناوب تا ساعت 19 امشب ادامه دارد که در نیمه شرقی استان تا نیمه‌شب امشب می‌تواند ادامه داشته باشد.

رحمن‌نیا با بیان اینکه هشدار نارنجی مربوط به وزش باد شدید و کولاک است، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش ارتفاع برف در مناطق کوهستانی، احتمال ریزش برف وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه این سامانه بامداد فردا استان زنجان را ترک می‌کند و بعد از آن بارندگی نخواهیم داشت، گفت: پدیده غالب استان تا اواسط هفته آینده، یخبندان خواهد بود و طبق پیش‌بینی‌ها دمای هوا تا روز یک‌شنبه هفته آینده به منفی 25 درجه هم می‌رسد و دمای هوا از روز دوشنبه مقداری افزایش می‌یابد هر چند باز هم سرد خواهد بود.

*‌ احتمال انسداد موقت آزادراه زنجان – قزوین وجود دارد

عبدالحسین علی‌اکبری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به پیش‌بینی شدت وزش باد و وقوع کولاک شدید تا ساعت 18 بعدازظهر امروز گفت: به‌ویژه در کیلومتر 30 تا 50 آزادراه زنجان – قزوین احتمال انسداد موقت مسیر را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبارات نگهداری راه‌های استان زنجان 16.5 میلیارد تومان است، اظهار داشت: خود این اعتبار، کم است که از آن هم تاکنون 79 درصد تخصیص یافته و انتظار می‌رود حداقل 100 درصد این اعتبار محقق شود تا بتوانیم حقوق نیروهای شرکتی را پرداخت کنیم.

علی‌اکبری با بیان اینکه حقوق نیروهای شرکتی 3 ماه به تعویق افتاده است، خاطرنشان کرد: یک ماه را هفته آینده پرداخت می‌کنیم اما باز هم حقوق آن‌ها 2 ماه معوق می‌شود.

وی افزود: هزینه‌ها به شدت بالا رفته و نیازمند تقویت ماشین‌آلات هستیم چرا که تقویت ماشین‌آلات به معنی تقویت مدیریت بحران استان است که انتظار داریم در برنامه‌های کوتاه و بلندمدت قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه مسیر بسیاری از روستاها علی‌غم بازگشایی، مجدداً مسدود شده است، گفت: مردم، انتظار بازگشایی دارند و ما نیز احساس وظیفه می‌کنیم اما بیش از این توان نداریم ضمن اینکه در خصوص بازگشایی مسیر کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها نیز انتظار می‌رود که خود سازمان جهاد کشاورزی با استفاده از تجهیزات خود و بخش خصوصی، وارد شود.

*‌ سپاه انصارالمهدی(عج) با تمام توان و امکانات، آماده خدمت‌رسانی به مردم است

سردار ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان نیز گفت: وظیفه همه ما خدمت‌رسانی به مردم بوده و امکانات و تجهیزات نیز یکی از محورهایی است که باید تقویت شود.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دستگاه‌ها است که پای کار بیاییم و به پاکسازی برف از معابر کمک کنیم، اظهار داشت: تمام نواحی سپاه استان، آماده‌باش بوده و حسینیه عاسقان ثارالله، حسینیه فاطمه‌الزهرا(س)، اردوگاه شهید باکری، آسایشگاه‌های گردان‌ها، سالن‌های صالحین و سالن‌های ورزشی سپاه، آماده بوده و در اختیار ستاد مدیریت بحران برای اسکان در راه ماندگان است.

سردار طهماسبی خاطرنشان کرد: 85 نفر از همکاران که در حال برگشت از ماموریت‌های مختلف بودند در اردوگاه شهید باکری و میهمانسرای سپاه استان اسکان داده شدند و تجهیزات و ماشین‌آلات سپاه استان در اختیار شهرداری زنجان قرار گرفته و حتی خودروهای تویوتا نیز برای انتقال در راه ماندگان در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفته است.

سرهنگ قدیمی، معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: محورهای نیک‌پی- ماهنشان، دهجلال – قیدار، زنجان- دندی، تهم – چورزق، زنجان – طارم و دندی – تکاب مسدود بوده و امکان تردد در این مسیرها وجود ندارد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر