logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۵۱۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

ارتباط بین ایران و روسیه در تامین امنیت منطقه تاثیرگذار است/ ادامه دیپلماسی اقتصادی ایران در منطقه با سفر رئیس جمهور به روسیه

ارتباط-بین-ایران-و-روسیه-در-تامین-امنیت-منطقه-تاثیرگذار-است-ادامه-دیپلماسی-اقتصادی-ایران-در-منطقه-با-سفر-رئیس-جمهور-به-روسیه-
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط بین ایران و روسیه در تامین امنیت منطقه به ویژه سوریه و عراق تاثیرگذار است.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهارداشت: روسیه از جمله بزرگترین و مهمترین کشور در منطقه اوراآسیا محسوب می‌شود که هر چه ارتباطات ایران با این کشور افزایش یابد، ایران می‌تواند به بخش عظیمی از کشورهای این منطقه دسترسی یابد.

وی داشتن دشمن مشترک را یکی دیگر از دلایل نزدیکی ایران و روسیه عنوان کرد و افزود: در شرایط تحریمی تبادلات این دو کشور دارای اهمیت بالایی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش ارتباطات بین ایران و روسیه می‌تواند موجب حذف دلار و یورو از معاملات بین این دو کشور شود، یادآورشد: این دو کشور می‌توانند با ارزهای رایج بین دو کشور یا به صورت تهاتری مبادلات اقتصادی و تجاری خود را انجام دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از نیازهای موجود بین دو کشور از طریق افزایش ارتباطات میسر می‌شود چرا که ظرفیت‌های موجود در این زمینه وجود دارد.

طاهری با اشاره به اینکه ارتباط بین ایران و روسیه در تامین امنیت منطقه به ویژه سوریه و عراق تاثیرگذار است، افزود: افزایش ارتباط بین روسیه و ایران در بحث‌های امنیتی بازدارنده است.

وی تصریح کرد: اگرچه ایران کشور قدرتمندی است و نیازی به ارتباط با کشور دیگری برای حفظ قدرت خود ندارد اما این ارتباط دو طرفه می‌تواند قدرت بیشتری به هر دو طرف اضافه کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با اقتدار و حفظ عزت ایران در همکاری و ارتباط با کشور روسیه، این ارتباطات موجب افزایش قدرت جمهوری اسلامی و رشد اقتصادی کشور می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی سفر رئیس جمهور به روسیه را موجب کسب دستاوردهای عنوان کرد و گفت: دیدار با رئیس جمهور و افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجار دو کشور در این سفر برجسته است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر