logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۵۰۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان:

تمام دستگاه‌ها متناسب با شرایط برای عبور از بحران بارش برف، پای کار باشند/ پتانسیل دستگاه‌ها به ستاد مدیریت بحران استان اعلام شود

تمام-دستگاه‌ها-متناسب-با-شرایط-برای-عبور-از-بحران-بارش-برف،-پای-کار-باشند-پتانسیل-دستگاه‌ها-به-ستاد-مدیریت-بحران-استان-اعلام-شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه همه ما در یک استان زندگی می‌کنیم، گفت: شرایط کنونی می‌طلبد که تمام دستگاه‌ها متناسب با نوع شرایط، پای کار آمده و حتی امکانات حداقلی خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند تا بتوان از بحران فعلی بارش برف، عبور کرد.

به گزارش موج رسا; سیدمحمد شعاعی، ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان اظهار داشت: دستگاه‌های مختلف، شرح وظایف روتین و مشخصی دارند و دارای پتانسیل‌هایی هم هستند که در هنگام بارش برف و پیش آمدن بحران می‌توانند کمک کنند.

وی با بیان اینکه بارش برف اخیر به دلیل عدم بارندگی طی سالیان اخیر، تلنگری برای همه دستگاه‌ها بود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف حتی غیرمرتبط با مدیریت بحران نیز پتانسیل‌های لجستیکی خود را به ستاد مدیریت بحران استان اعلام کنند.

شعاعی با بیان اینکه همه ما در یک استان زندگی می‌کنیم، افزود: حتی دستگاه‌هایی که پتانسیل لجستیکی ندارند نیز دارای امکانات و تجهیزات سبک دیگری هستند که در چنین مواقعی می‌توان بهره برد لذا شرایط کنونی می‌طلبد که تمام دستگاه‌ها متناسب با نوع شرایط، پای کار آمده و حتی امکانات حداقلی خود را نیز در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند تا بتوان از بحران فعلی عبور کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به پاکسازی معابر داخل شهر گفت: از عوامل شهرداری باید تشکر کرد و اینطور نیست که بگوییم هیچ کاری نکرده‌اند، مشکلاتی در شهر وجود دارد اما رصد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پاکسازی معابر در پی افزایش میزان بارش برف، نیاز به ماشین‌آلات سنگین دارد و با عوامل انسانی و ماشین‌آلات سبک نمی‌توان کاری کرد، ابراز کرد: مشکلی که در سطح شهر وجود دارد این است که معابر اصلی در روزها ترافیک بوده و شب‌ها می‌توان پاکسازی کرد و بالعکس حجم ترافیک در معابر اصلی در روزها کم و در شب‌ها زیاد است و شهروندان خودروی خود را شب‌ها در حاشیه معابر فرعی پارک می‌کنند.

شعاعی خاطرنشان کرد: از رسانه ملی و شرکت ارتباطات سیار (مجری ارسال پیام‌های کوتاه) انتظار می‌رود در چنین شرایطی با ارسال پیام‌های کوتاه و تولید و پخش تیزرهای مختلف نسبت به فرهنگسازی این موضوع اقدام کرده و در این زمینه فعالیت کنند چرا که امکان فعالیت ماشین‌آلات سنگین با حجم ترافیک در معابر وجود ندارد.

وی افزود: پروسه بارش سنگین برف را گذراندیم و اکنون در مرحله برف‌روبی و جمع‌آوری برف هستیم که با توجه به پتانسیل‌های موجود باید نقشه راهی برای این امر تهیه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها از قبیل آب، برق و گاز حتما باید در این شرایط پایش شوند، گفت: شرکت‌های خدمات‌رسان باید در آماده‌باش کامل باشند تا در صورت وقوع حوادث و قطع احتمالی زیرساخت‌ها بلافاصله وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری استان تا زمانی که از ثبات شرایط مسیرها مطمئن نشده‌اند، اجازه ورود به محورها داده نشود، اظهار داشت: حتی در شرایط مختلف می‌توان نحوه ورود خودرو به مسیرها را دسته‌بندی کرد و اجازه ورود برخی خودروهای ضروری به مسیر را داد.

شعاعی با بیان اینکه انتظارات مردم زیاد است که باید بتوانیم مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم برای تامین تیغ در روستاها فراهم شود چرا که برخی روستاییان ابراز داشتند که در صورت تامین تیغ می‌توانند با بستن آن به تراکتور، معابر روستاها را خودشان بازگشایی کنند.

محمد همتیان، معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نیز در این جلسه گفت: مدیریت بحران استان پا به‌ پای همکاران شهرداری در سطح شهر بودند که جای قدردانی دارد و تمام دستگاه‌ها در برف‌روبی شهر به شهرداری کمک کردند و اداره راهداری علی‌رغم اینکه خودشان کار داشتند اما به شهرداری کمک کردند و حتی می‌توان گفت یک هفته کار شهرداری را جلو انداختند.

وی با بیان اینکه مشکل چندانی در معابر شهر زنجان نداریم، خاطرنشان کرد: مسیر مهتر (محل دفن زباله‌ها) مسدود است که در تلاش برای بازگشایی این مسیر هستیم و تلاش می‌شود که زباله‌های سطح شهر نیز به زودی جمع‌آوری شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر