logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۵۰۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان خبرداد

نجات 250 خودروی گرفتار در کولاک توسط هلال احمر زنجان

نجات-250-خودروی-گرفتار-در-کولاک-توسط-هلال-احمر-زنجان-
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های هلال احمر از شهرستان های طارم و زنجان در عملیاتی سخت و نفس گیر برای  250  خودروی گرفتار در برف و کولاک شدید امدادرسانی کردند.

به گزارش موج رسا; سید قاسم موسوی روز پنجشنبه در جمع با خبرنگاران افزود: با وقوع کولاک شدید در جاده زنجان – طارم نخستین تیم عملیاتی هلال احمر از شهرستان طارم در ساعت 14 ظهر روز گذشته جهت امدادرسانی به خودروهای گرفتار در این مسیر اعزام شدند.

وی تاکید کرد: با شدت گرفتن کولاک و گرفتار شدن شمار زیادی از خودروها در کولاک برف 2 تیم عملیاتی دیگر از هلال احمر طارم و 9 تیم نیز از شهرستان زنجان جهت امداد رسانی به جاده شریانی زنجان – طارم اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این خودروها با  300  سرنشین در این شرایط جوی سخت گرفتار شده بودند که 12 تیم عملیاتی هلال احمر اقدام به بستن زنجیر چرخ، رهاسازی و امدادرسانی به خودروها کردند.

موسوی خاطرنشان کرد: برای این تعداد در راه ماندگان خرما، نان و بیسکویت توزیع شد.

وی اظهارداشت: تعدادی از امدادگران هلال احمر جهت اسکان اضطراری اقدام به انتقال سرنشینان با آمبولانس به قهوه خانه بادامستان می‌کردند و تیم‌های دیگری نیز اقدام به بستن زنجیر چرخ و رهاسازی خودروها می‌کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تعدادی از امداگران نیز سرنشینان را به سه راهی طارم منتقل سپس از طریق مینی بوس‌های هلال احمر به حسینیه اعظم زنجان  هدایت و اسکان اضطراری یافتند.

موسوی یادآوری کرد: تعدادی دیگری از سرنشین این خودروهای گرفتار را نیز در قهوه خانه گردنه بادامستان اسکان دادیم.

وی ادامه داد: عملیات امدادرسانی تیم‌های هلال احمر در این مسیر ارتباطی از ساعت 14 ظهر روز چهارشنبه/29 دی/  تا ساعت 2 بامداد امروز  ادامه داشت که پس از 12 ساعت به پایان رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در این عملیات‌ها با هماهنگی‌های انجام شده سپاه انصارالمهدی(عج) استان نیز 12 دستگاه خودروی کمک دار برای انتقال درراه ماندگان به حسینیه اعظم به کمک هلال احمر آمدند.

موسوی ادامه داد: با هماهنگی مدیریت بحران استانداری زنجان  نفربرهای تیپ  216  زرهی زنجان آماده باش شدند تا در صورت نیاز از ظرفیت آنها برای امدارسانی استفاده شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه فوریت های پزشکی در جاده زنجان – طارم پایگاه فعالی دارد این تیم ها نیز خدمات درمانی و مراقبت از زنان باردار، افراد سالخورده و کودکان را انجام دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این عملیات های سخت و نفس گیر با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، نیروی انتظامی و پلیس راه استان انجام شد.

لازم به یادآوری کرد:عملیات امدادرسانی و انتقال سرنشینان گرفتار در برف و کولاک جاده شریانی زنجان – طارم با حضور و مدیریت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در این مسیر ارتباطی انجام شد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر