logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۲
[ شناسه خبر : ۲۵۰۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

بی‌توجهی بانک‌های زنجان به سیستم احراز هویت برخط/ بانک‌ها با دریافت کپی از مدارک هویتی، حقوق مردم را تضییع می‌کنند

بی‌توجهی-بانک‌های-زنجان-به-سیستم-احراز-هویت-برخط-بانک‌ها-با-دریافت-کپی-از-مدارک-هویتی،-حقوق-مردم-را-تضییع-می‌کنند
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با اشاره به بی‌توجهی بانک‌های زنجان به سیستم احراز هویت برخط گفت: این امر در بانک‌های زنجان رعایت نمی‌شود و ضروری است که دادستان زنجان به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود کند.

مظاهر یوسفی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بخشنامه عدم دریافت کپی مدارک هویتی از خدمات‌گیرندگان در دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: احراز اصالت هویت برخط طبق بخشنامه سال 1396 سازمان اداری و استخدامی کشور به‌صورت پایلوت در 3 استان اجرا شد.

وی با اشاره به موضوع بخشنامه مذکور مبنی بر ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی از خدمات‌گیرندگان خاطرنشان کرد: بخشنامه دیگری در شهریور 1399 از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد که ضمن انعقاد تفاهمنامه با ثبت احوال نسبت به احراز برخط اقدام کنند و دریافت کپی مدارک در کل کشور، حذف شود.

یوسفی‌امیری افزود: در بخشنامه دیگری که اسفند 1399 از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور به تمام دستگاه‌های اجرایی کل کشور ابلاغ شده بود، آمده که اگر بنا به هر دلیلی از جمله مشکلات سیستمی، امکان دریافت اطلاعات برخط فراهم نبود دستگاه اجرایی موظف است راساً و به‌صورت رایگان نسبت به اخذ رونوشت از مدارک هویتی اقدام کند.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: بخشنامه‌های مذکور تاکید کرده که هیچکدام از دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک‌ها به هیچ وجه نباید کپی مدارک هویتی را از مردم بخواهند.

وی افزود: حتی در این بخشنامه‌ها آمده که در صورت عدم دسترسی دستگاه‌ها به سامانه و یا مواجهه با هر مشکل دیگری، خودشان راساً باید نسبت به اخذ کپی از مدارک اقدام کرده و نیاز مراجعان را برطرف کنند.

یوسفی‌امیری با بیان اینکه متاسفانه بانک‌ها در زنجان این بخشنامه را رعایت نکرده و کپی مدارک از مردم می‌خواهند، اظهار داشت: از دادستان زنجان می‌خواهیم که به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود پیدا کرده و به بانک‌ها دستور دهد که این بخشنامه‌ها در استان زنجان به‌طور کامل رعایت شود.

وی با بیان اینکه اطلاعی از سایر استان‌ها نداریم اما بخشنامه در زنجان رعایت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی از جمله بانک‌ها در راستای یکپارچه‌سازی سیستم و توسعه خدمات الکترونیکی در صورت عدم دسترسی به سامانه نیز خودشان باید به‌صورت رایگان از مدارک مردم، کپی بگیرند.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان گفت: این امر در بانک‌های زنجان رعایت نمی‌شود و ضروری است که دادستان زنجان به عنوان مدعی‌العموم به این موضوع ورود کند چرا که مردم واقعا اذیت می‌شوند.

وی با بیان اینکه دستورالعمل سراسری بوده و تا زمانی که اجبار نشود، بانک‌ها رعایت نخواهند کرد، ابراز کرد: در این صورت، حق مردم تضییع می‌شود و انتظار می‌رود که دادستان زنجان به این موضوع ورود پیدا کند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر