logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۵۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های استان زنجان:

پایگاه‌های اورژانس استان زنجان در آماده باش هستند

پایگاه‌های-اورژانس-استان-زنجان-در-آماده-باش-هستند
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های استان زنجان با اشاره به آمادگی اورژانس استان زنجان برای امدادرسانی به در راه ماندگان گفت تمامی پایگاه های اورژانس استان زنجان در آماده باش کامل هستند.

اصغر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به آمادگی اورژانس برای امداد رسانی به افراد در راه مانده، اظهار کرد: با توجه به هشدارهای جوی که از طرف اداره کل هواشناسی اعلام شده بود تمامی عوامل اورژانس استان زنجان از ۲۵ دی ماه در آماده باش هستند.

وی با بیان اینکه تمامی پایگاه های فوریت های پزشکی و پرسنل اورژانس در آمادگی کامل هستند، ابراز کرد: تمهیدات لازم مانند تجهیزات زمستانی، لوازم پزشکی، داروی اضافی و سوخت برای پایگاه‌های اورژانس تهیه و ارسال شده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های استان زنجان تصریح کرد: تمامی آمبولانس های فوریت های پزشکی به لاستیک های یخ شکن و آمبولانس های جاده ای به زنجیر چرخ مجهز شده اند و تمامی آمبولانس های اورژانس استان مجهز به سیستم گرمایشی هستند.

وی با بیان اینکه لیست تمامی مادران باردار استان زنجان که زمان زایمان آنها نزدیک بود از طریق معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در اختیار اورژانس قرار گرفت، عنوان کرد: به تمامی این مادران باردار قبل از بارش ها اعلام شد و این مادران به مراکز درمانی مجهز استان منتقل شدند.

جعفری با بیان اینکه لیست تمامی مادران باردار به فرمانداری‌ها ارسال شده است تا در صورت رسیدن زمان زایمان مسیرهای منتهی به آن روستا ها سریعتر باز شود چرا که مادران باردار در اولویت هستند، ادامه داد: با راهداری و مسئولین مربوطه هماهنگی های لازم انجام شده است که در صورت وجود بیمار بدحال راه های منتهی به آن محل باز شود تا بیمار به مراکز درمانی منتقل شود.

وی با بیان اینکه تمامی شهرستان‌های ما حداقل یک آمبولانس کمک دار دارند، افزود: تمامی ماموریت‌های اورژانس استان طی روزهای گذشته با موفقیت انجام شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های استان زنجان با بیان اینکه حسینیه اعظم زنجان به عنوان محل اسکان مادران باردار در راه مانده که فعلاً نیاز به خدمات بیمارستانی ندارند در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: طی روزهای گذشته تمامی ماموریت‌های اورژانس با کمک سایر دستگاه ها با موفقیت انجام شده است.

وی با اشاره به تلفات جاده ای طی دو روز گذشته، تصریح کرد: هیچ تلفات جاده ای اعلام نشده است.

جعفری در توصیه ای به شهروندان عنوان کرد: شهروندان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند و در این زمان مراقب باشند تا دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نشوند.

وی تاکید کرد: شهروندان استانداردهای گاز را رعایت کنند و تمامی دودکش های لوازم گرمایشی را کنترل کنند  ۲۴تا دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن نشوند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر