logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۵۰۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

استفاده از همه ظرفیت‌های شهرداری زنجان برای پاکسازی و نمک‌پاشی معابر/ بارش اخیر طی 30 سال گذشته بی‌سابقه بود

استفاده-از-همه-ظرفیت‌های-شهرداری-زنجان-برای-پاکسازی-و-نمک‌پاشی-معابر-بارش-اخیر-طی-30-سال-گذشته-بی‌سابقه-بود
سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان گفت: مدیران شهری در بارش برف طی روزهای گذشته غافلگیر نشدند بلکه این بارش طبق اظهارات کارشناسان هواشناسی طی 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده و شهرداری نیز با کمک دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و حتی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از ساعات اولیه بارندگی در پی برف‌روبی، نمک‌پاشی و بازگشایی معابر است.

حسین حمزه‌لوپاک در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بارش برف از شامگاه یکشنبه (26 دی) در زنجان اظهار داشت: طبق اظهارات کارشناسان هواشناسی استان این بارش در 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه طبق اعلام کارشناسان هواشناسی، بارش برف فعلی در زنجان 33 سانتی‌متر است، خاطرنشان کرد: این حجم از برف، اخرین بار در سال 1370 در زنجان باریده و طی 30 سال اخیر بی‌سابقه است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به آغاز عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی از ساعات اولیه بارش در شامگاه یک‌شنبه گفت: دستگاه‌های مختلفی از جمله سپاه، تیپ 216 ارتش، شرکت خطوط لوله، شرکت جهاد نصر و حتی ماشین‌آلات و تجهیزات بخش خصوصی به‌صورت اجاره‌ای، پای کار آمده و شهرداری زنجان را در این زمینه، کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه حدود 100 دستگاه انواع ماشین‌آلات و تجهیزات سنگین از جمله تیغ‌زنی، لودر، کامیون و خاور در سطح شهر زنجان به‌کارگیری شده‌اند، اظهار داشت: نزدیک به یک هزار نفر نیروری انسانی از قبیل خدمات شهری و فضای سبز طی 3 روز گذشته مشغول برف‌روبی، پاکسازی و نمک‌پاشی معابر هستند.

حمزه‌لوپاک با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 90 درصد معابر اصلی شهر زنجان بازگشایی شده و به حالت عادی بازگشته است، خاطرنشان کرد: برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر فرعی شهر نیز از ساعاتی قبل، آغاز شده و تمام تلاش بر این است که معابر فرعی نیز تا امشب، تمام شود تا شهروندان مشکلی در تردد نداشته باشند.

وی در خصوص حمل برف‌های موجود در سطح شهر تصریح کرد: عملیات حمل برف به خارج از شهر نیز در هسته مرکزی شهر از دیشب انجام شده و محلی نیست که انباشت برف در آن باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص غافلگیری مدیران شهری در بارش برف طی روزهای گذشته گفت: مدیران شهری، غافلگیر نشدند بلکه این بارش طبق اظهارات کارشناسان هواشناسی طی 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده و شهرداری نیز با کمک دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و حتی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از ساعات اولیه بارندگی در پی برف‌روبی، نمک‌پاشی و بازگشایی معابر است.

وی در خصوص دلایل فروش ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری زنجان ابراز کرد: این موضوع مربوط به خیلی وقت پیش است و بنا به هر دلیلی، فروخته شده اما کمبود ماشین‌آلات، یکی از عوامل است که آن هم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و حتی بخش خصوصی، حل شد.

حمزه‌لوپاک با بیان اینکه دستگاه‌های برف‌روبی پیشرفته در کل استان موجود نیست و حتی اداره کل راهداری هم این امکانات را ندارد، خاطرنشان کرد: با این حال، حجم زیادی از کار طی 3 روز گذشته انجام شده و تمام ظرفیت و پتانسیل شهر اعم از دولتی، نظامی و خصوص در این زمینه به‌کارگیری شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر