logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۵۰۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

بنیاد مسکن، گام‌های خوبی در احیای روستاهای هدف گردشگری استان رنجان برداشته است

بنیاد-مسکن،-گام‌های-خوبی-در-احیای-روستاهای-هدف-گردشگری-استان-رنجان-برداشته-است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه حفظ ارزش‌ها و ساماندهی بافت‌های روستایی از اهداف مهم این نهاد است، گفت: بنیاد مسکن، گام‌های مطلوبی در احیای روستاهای با هدف گردشگری برداشته و در این راستا طرح بهسازی بافت با ارزش روستای قوزلو شهرستان ماهنشان تهیه شده است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه‌ای اظهار داشت: توجه به کالبد بافت‌های باارزش روستایی، توجه به فرسودگی روزافزون آن است که امروزه به دلایل مختلفی دچار آسیب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بدین سبب انجام اقدامات مناسب برای بهسازی و حفظ ذخایر کالبدی و ثروت‌های فرهنگی روستاها به‌ویژه مناطقی که از نظر زیست‌محیطی باارزش هستند، امری ضروری است.

خواجه‌ای افزود: بنياد مسکن انقلاب اسلامي به عنوان متولي توسعه کالبدي روستاهاي کشور با هدف حفاظت و احياي بافت کالبدي با ايده و راهکارهاي نوين و صيانت از اصالت فرهنگي، تاريخي و کالبدي- فضايي روستاها، شناسايي، مطالعه، طراحي و اجراي طرح بهسازي بافت باارزش، گام‌های ویژه‌ای برداشته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، حفظ ارزش‌ها و ساماندهی بافت‌های روستایی، احیای فرهنگ و معماری بومی و افزایش سطح کیفی زندگی ساکنان روستایی را از اهداف مهم این نهاد دانست و گفت: تهیه و اجرای طرح بهسازی و احیای بافت‌های باارزش روستایی، نتایج خوبی داشته و سبب احیای بافت روستاها، جذب گردشگران و ماندگاری مردم در روستاها شده است.

وی با اشاره به تهیه طرح 7 روستای دارای بافت باارزش در سطح استان اظهار داشت: 3 روستای درسجین(ابهر)، قلعه(زنجان) و قوزلو(ماهنشان) مصوب شده و روستای خورجهان(ماهنشان) و لار (زنجان) در سال جاری در دست تهیه طرح است و روستاهای  انجلین و جزیمق نیز مصوب دفتر مرکزی بنیاد مسکن بوده و در صورت تامین اعتبار، مطالعات مربوطه انجام خواهد شد.

خواجه‌ای خاطرنشان کرد: بافت باارزش روستای درسجین شهرستان ابهر به بهره‌برداری رسیده و عملیات اجرایی احیای بافت باارزش روستای قلعه شهرستان زنجان با پیشرفت فیزیکی 75%  در حال تکمیل بوده و بهسازی بافت باارزش روستای قوزلو شهرستان ماهنشان نیز تهیه شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: این نهاد در استان با به‌کار‌گیری معماری همراه با ایده‌های جدید و توجه به نکات فنی موجب احیای روستاهای با هدف گردشگری شده، به‌طوری که در این راستا گام‌های موثری برداشته شده است.

وی تصریح کرد: طراحی‌های لازم در این زمینه صورت پذیرفته تا ضمن احیای هویت فرهنگی، مجدداً چهره روستاها به سبک معماری زیبای سنتی گرایش پیدا کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر