logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۵۰۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

مناطق انتقال کوی فلسطین زنجان مشخص شده است/ ساکنان کوی فلسطین موافق جابه‌جایی‌اند

مناطق-انتقال-کوی-فلسطین-زنجان-مشخص-شده-است-ساکنان-کوی-فلسطین-موافق-جابه‌جایی‌اند
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به مصوبه انتقال کوی فلسطین شهر زنجان گفت: 113 واحد از این منطقه باید جابه‌جا شود که 20 درصد (22 واحد) در پروژه M2 کوی زنگان و 80 درصد (91 واحد) نیز در کوی زیتون، پیش‌بینی شده و مشکلی از این بابت نداریم.

به گزارش موج رسا; مسعود بیات‌منش، عصر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با موضوع جابه‌جایی کوی فلسطین شهر زنجان برگزار شد، اظهار داشت: این ستاد در سال 93 و پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توجه به سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق ناکارآمد شهری با مصوبه هیات وزیران برای ایجاد هماهنگی بین دستگاهی، تعریف پروژه و هدفگذاری برای پروژه‌های بازآفرینی شهری، تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه 4 شهر در استان زنجان دارای محلات ناکارآمد هستند، خاطرنشان کرد: این محلات در شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار قرار دارند که سیاست‌های بازآفرینی شهری در آن‌ها باید پیگیری شود.

بیات‌منش با بیان اینکه منابع مختلفی برای بازآفرینی شهری در قانون پیش‌بینی شده است، گفت: بخشی از این منابع، ردیف‌های اعتباری ملی است که سهم استان‌ها ابلاغ می‌شود و بخش دیگر، تسهیلات است که به 2 شکل تسهیلات بافت ناکارآمد شهری با ضوابط شهرسازی و همچنین تسهیلات بانکی برای نوسازی واحدهای مسکونی با 9 درصد کارمزد در این مناطق در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بخش دیگری از منابع، اعتبارات دستگاه‌های متولی است که طبق مصوبات ستاد باید 30 درصد از منابع پروژه‌های خود را به این بافت‌ها اختصاص دهند، اظهار داشت: شهرداری‌ها نیز 30 درصد از ارزش افزوده‌ای که دولت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد را باید برای تعریف پروژه در مناطق ناکارآمد، اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از اعتبارات از محل منابع داخلی شرکت بازآفرینی شهری است، خاطرنشان کرد: بخش دیگر منابع نیز مربوط به اعتبارات قیر رایگان جهت آسفالت این مناطق است که طبق قانون بودجه، سالانه 7 درصد از کل قیر کشور برای محلات ناکارآمد تخصیص می‌یابد.

بیات‌منش بیان کرد: 800 هکتار از 6 هزار هکتار مساحت شهر زنجان، جزء بافت ناکارآمد و فرسوده است که 8 سکونتگاه غیررسمی در آن شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به مصوبه انتقال کوی فلسطین شهر زنجان در جلسه گذشته ستاد بازآفرینی شهری گفت: 113 واحد از این منطقه باید جابه‌جا شود که 20 درصد (22 واحد) در پروژه M2 کوی زنگان و 80 درصد واحدها (91 واحد) نیز در کوی زیتون، پیش‌بینی شده و مشکلی از این بابت نداریم و تنها مشکل در این زمینه، جلب رضایت ساکنان کوی فلسطین است.

افشاریان، کارگزار و مشاور طرح جابه‌جایی کوی فلسطین نیز در ادامه این جلسه گفت: نقشه تفکیکی منطقه طی 2 هفته آینده تهیه می‌شود و با توجه به هزینه متوسط ساخت یک واحد آپارتمان به قیمت 500 تا 600 میلیون تومان، می‌شود این واحدها را با عرصه و اعیان واحدهای فعلی کوی فلسطین، تهاتر کرد.

وی اظهار داشت: چالشی که وجود دارد این است که ساکنان در برابر تحویل منزل خود انتظار تحویل یک واحد آپارتمان دارند و اگر این چالش با پیش‌بینی منابع، حل شود می‌توان واحدهای جدید را تا پایان سال 1401 تحویل ساکنان داد.

*‌ ساکنان کوی فلسطین به شرط عدم اجحاف در حقشان با جابه‌جایی موافق‌اند

حجت‌الاسلام علیزاده، امام جمعات مسجد کوی فلسطین نیز با بیان اینکه با توجه به شناختی که از منطقه و ساکنان آن دارم، مشکلی در زمینه جابه‌جایی آن وجود ندارد، گفت: با تمام ساکنان این منطقه به‌طور مفصل صحبت شده و همه آن‌ها موافق جابه‌جایی هستند اما 3 گزینه وجود دارد.

وی افزود: 50 درصد ساکنان، موافق جابه‌جایی با دریافت یک واحد آپارتمان هستند و مشکلی ندارند و از 50 درصد بقیه نیز بیشتر آن‌ها موافق دریافت زمین برای ساخت شخصی هستند.

حجت‌الاسلام علیزاده بیان کرد: فقط تعداد کمی از ساکنان هستند که معتقدند ارزش ملک آن‌ها بیشتر از آپارتمان است که در نهایت آن‌ها نیز گفتند اگر طرحی برای صلاح همه ساکنان اجرا شود، استقبال می‌کنیم.

وی ابراز کرد: تمام ساکنان، جابه‌جایی کوی فلسطین را می‌پذیرند به شرط اینکه در حق انان اجحاف نشود و ما نیز قول دادیم که اینطور نمی‌شود و هدف، حل مشکل مردم است.// آ

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ ]
سلام کوچه های سقاخونه وحسینیه خیلی تنگه که ماشین ردنمیشه اگراتفاقی یاآتش سوزی بشه همه ی خونه هامیسوزن تلفات جانی ومالی چون ماشین آتش نشانی نمیتونه بره اونجا خواهشن به اوناهم کمک کنید
فرم ارسال نظر