logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۵۰۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

گزینه‌های متنوعی برای جابه‌جایی کوی فلسطین زنجان پیشنهاد شود

گزینه‌های-متنوعی-برای-جابه‌جایی-کوی-فلسطین-زنجان-پیشنهاد-شود
استاندار زنجان گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان برای جابه‌جایی کوی فلسطین شهر زنجان، گزینه‌های متنوعی ارائه و پیشنهاد دهد تا مورد استقبال اهالی این منطقه قرار گیرد.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی، عصر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با موضوع جابه‌جایی کوی فلسطین شهر زنجان برگزار شد، اظهار داشت: برای جابه‌جایی کوی فلسطین، تمام اهالی ساکن در آن منطقه باید جابه‌جا شوند و اینطور نیست که بعضی خانوارها در آنجا بمانند.

وی با بیان اینکه انتقال ساکنان کوی فلسطین، تنها راه چاره‌ای است که می‌توان برای این منطقه انجام داد، خاطرنشان کرد: سرشکن کردن هزینه ساخت مسکن برای ساکنان این منطقه در سایر پروژه‌های شهری، نقدترین و سریع‌ترین راه برای جابه‌جایی است.

افشارچی با بیان اینکه قرار نیست پروژه‌ای از صفر برای ساکنان کوی فلسطین اجرا شود، تصریح کرد: تخصیص چند واحد از سایر پروژه‌های کلان سبب سرشکن شدن هزینه ساخت مسکن در آن پروژه‌ها شده و به نفع ساکنان خواهد بود.

استاندار زنجان افزود: اگر بنا باشد پروژه‌ای از صفر و ابتدا برای ساکنان منطقه فلسطین احداث شود، هزینه‌های تامین زمین و ساخت واحدها خیلی بالا می‌رود.

وی با اشاره به مشخص شدن 2 پروژه در کوی زنگان و کوی زیتون جهت ساخت واحد برای ساکنان کوی فلسطین گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، سبد پیشنهادات خود برای جابه‌جایی کوی فلسطین را متنوع کند تا تمام ساکنان بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

افشارچی با تاکید بر اینکه تمام ساکنان کوی فلسطین به‌صورت کلان باید جابه‌جا شوند، ابراز کرد: در صورتی که سبد پیشنهادات متنوع باشد هر کدام از ساکنان با توجه به شرایط و تقاضای خود می‌توانند واحد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی افزود: تخصیص زمین فردی و گروهی و ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن و تخصیص پروژه‌های متنوع در نقاط دور و نزدیک به مرکز شهر از مواردی است که می‌تواند محرکی برای استقبال اهالی کوی فلسطین برای جابه‌جایی باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ارزیابی مشاور طرح تا جلسه آینده آماده شود تا دقیق‌تر بتوان موضوع را بررسی کرد، گفت: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری بتوان قرارداد با ساکنان کوی فلسطین منعقد شده و تا سال آینده نیز واحدها تکمیل و تحویل داده شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راه‌اندازی بازارهای روز زنجان اظهار داشت: برخی اقدامات، سلبی و برخی دیگر ایجابی هستند.

افشارچی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ایجابی، راه‌اندازی بازارهای روز است که تحت کنترل خودمان باشد چرا که بازارهای روز یا جمعه بازار، ابزاری هستند که انواع کالاها و محصولات را با نظارت شهرداری می‌شود در آنجا عرضه کرد و این امر قطعاً هم سبب پایین آمدن قیمت‌ها شده و هم به تورم استان تاثیر می‌گذارد.

وی تاکید کرد: بازارهای روز، راه‌اندازی شود تا تدابیر دیگری اتخاذ شود و اتفاقات مثبتی در کوتاه وبلندمدت در استان بیفتد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر