logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۵۰۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون ثبت احوال استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

تمام کارت‌های هوشمند ملی تا پایان خرداد 1401 تحویل متقاضیان می‌شود/ ثبت‌نام 93.6 درصد واجدان شرایط استان زنجان برای دریافت کارت هوشمند ملی

تمام-کارت‌های-هوشمند-ملی-تا-پایان-خرداد-1401-تحویل-متقاضیان-می‌شود-ثبت‌نام-93.6-درصد-واجدان-شرایط-استان-زنجان-برای-دریافت-کارت-هوشمند-ملی
معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان در خصوص زمان تحویل کارت‌های هوشمند ملی گفت: سازمان ثبت احوال قول داده که در 3 ماهه پایانی سال جاری و 3 ماهه اول سال 1401 ماهانه 1.5 میلیون کارت هوشمند ملی در سطح کشور به چاپ رسیده و تحویل متقاضیان شود.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص دلیل تاخیر در صدور کارت‌های هوشمند ملی علی‌رغم گذشت حدود 3 سال از زمان درخواست اظهار داشت: کارت‌های هوشمند ملی به‌صورت متمرکز و از سوی سازمان ثبت احوال کشور صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه کارت‌های خام جهت چاپ باید در اختیار سازمان ثبت احوال قرار گیرد، خاطرنشان کرد: به هر صورت این کارت‌ها تاکنون به تاخیر افتاده و ماهانه به تعداد لازم در اختیار سازمان قرار نمی‌گیرد و به همین دلیل، تعداد کارت کمتری چاپ می‌شود و دلیل اصلی تاخیر در صدور کارت‌ها است.

ژاله‌چیان افزود: طبق قولی که سازمان ثبت احوال گرفته، مقرر شده که در 3 ماهه پایانی سال جاری و 3 ماهه اول سال 1401 ماهانه 1.5 میلیون کارت هوشمند ملی در سطح کشور، تحویل سازمان شده و به چاپ برسد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان تصریح کرد: این قولی که به سازمان ثبت احوال داده شده اگر عملی شود و کارت‌ها تحویل سازمان شود تا خرداد سال آینده کارت‌ها به صفر می‌رسد و به عبارت دیگر تمام کارت‌هایی که تاکنون درخواست شده به چاپ رسیده و تحویل متقاضیان می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از ایجاد مشکل در چاپ و تحویل کارت‌های هوشمند ملی، تلاش شد تا افرادی که کارت هوشمند ملی درخواست داده‌اند در هیچ کجا با مشکل مواجه نشوند، گفت: سازمان‌ها، ادارات، بانک‌ها و سایر نهادها در صورت عدم داشتن کارت هوشمند ملی، سریال و کد رهگیری زمان ثبت‌نام را از متقاضی دریافت کرده و خدمات لازم را ارائه می‌دهند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

ژاله‌چیان خاطرنشان کرد: اطلاعات افراد به‌صورت به‌روز در سامانه ثبت شده و بلافاصله در سیستم تمام بانک‌ها، ادارات و تمام نهادها قابل مشاهده است و کسی بابت عدم دریافت فیزیکی کارت هوشمند ملی به مشکل برنمی‌خورد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نیز کارت‌های هوشمند چاپ می‌شود اما له تعداد کم چاپ می‌شود و کسری کارت‌ها ماهانه انباشته شده است، افزود: سازمان ثبت احوال این قول را داده که در صورت تحویل کارت خام به این سازمان تا پایان خرداد 1401 تمام کارت‌هایی که در سطح کشور به عقب افتاده را صادر و تحویل متقاضیان دهد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه چاپ شناسنامه در اختیار استان‌ها بوده و در صورت نیاز حتی یک‌روزه هم صادر می‌شود، گفت: اما صدور کارت هوشمند ملی به‌صورت متمرکز در سازمان ثبت احوال انجام می‌شود و از عهده استان خارج است.

وی با اشاره به آمار ثبت‌نام متقاضیان کارت هوشمند ملی در استان زنجان اظهار داشت: تا پایان آذر سال جاری از بین 860 هزار نفر واجد شرایط در استان 805 هزار و 568 نفر یعنی 93.6 درصد واجدان شرایط، اقدام به درخواست کارت هوشمند ملی کرده‌اند.

ژاله‌چیان با بیان اینکه برخی از واجدان شرایط هم ممکن است به دلیل محل اشتغال یا دلایل دیگر در خارج از استان درخواست داده باشند، خاطرنشان کرد: افرادی که درخواست کارت هوشمند ملی داده‌اند حتی اگر کارت آن‌ها صادر نشده باشد نیز مشکلی بابت دریافت خدمات در دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و سایر نهادها ندارند.

وی در خصوص وضعیت استان زنجان نسبت به کشور بیان کرد: متوسط ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در کشور نیز بین 94 تا 95 درصد است و استان زنجان وضعیت مطلوبی از این بابت دارد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اداره کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه به واجدان شرایط حتماً توصیه می‌شود که نسبت به ثبت‌نام کارت هوشمند ملی اقدام کنند، گفت: همانطور که گفته شد تمام خدمات با شماره ملی، ارائه می‌شود و شهروندان تا زمانی که درخواست کارت هوشمند ملی ندهند، کد رهگیری نداشته و هیچ خدمتی به آن‌ها ارائه نخواهد شد.

وی افزود: هم‌اکنون ادارات ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دارای تراکم کم جمعیت بوده و فرصت مناسبی است تا شهروندان با استفاده از آن برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر