logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۴۹۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

مسئولان و دولتمردان، نقش اول را در تقویت روحیه انقلابی و حفظ غیرت دینی دارند

مسئولان-و-دولتمردان،-نقش-اول-را-در-تقویت-روحیه-انقلابی-و-حفظ-غیرت-دینی-دارند
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه مسئولان و دولتمردان، نقش اول را در تقویت روحیه انقلابی و حفظ غیرت دینی دارند، گفت: مسئولان و دولتمردان باید دستگاه محاسباتی خود را با پیام‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب و مطالبات به‌حق مردم تنظیم کنند و از کسالت، اشرافی‌گری، ویژه‌خواهی و دل دادن به دشمن به شدت اجتناب کنند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در 19 دی اظهار داشت: این فرمایشات در 3 محور غیرت دینی و انقلابی، جنگ نرم و وحدت بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فرازهای مهم بیانات رهبر انقلاب در 19 دی به محاسبات غلط استعمار و آمریکایی‌ها در مقابله با ایرانِ انقلابی در طول دهه‌های گذشته به‌ویژه در سالیان اخیر اشاره داشت.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: کمپین جهانی فشار حداکثری و جنگ جهانی اقتصادی علیه ایران از سال ۱۳۹۸ با میدانداری ترامپ و رژیم صهیونیستی و دولت‌های هم‌پیمان عربی آن‌ها در منطقه و هم‌زمان به اوج‌رسانی جنگ چندضلعی و ترکیبی در عرصه‌های رسانه‌ای، امنیتی، سیاسی، دیپلماسی، روانی و اجتماعی که اکنون با راهبرد مهار حداکثری در قالب طرح هزار و ضربه چاقو و همزمان با مذاکرات یمن ادامه دارد، تداوم همین محاسبات اشتباه و اختلال محاسباتی است.

وی تصریح کرد: کمپین فوق، کماکان در همان مسیر غلط، تداوم یافته و خواهد یافت.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به علل اشتباه محاسباتی دشمن گفت: علت اول، نادیده گرفتن فاکتورهای معنوی و عواملی مانند توکل و امداد غیبی است که محاسبه نمی‌کنند و علت دوم، نشناختن ملت بزرگ ایران است.

وی افزود: یک نکته مهم و هشداردهنده این است که دشمن، فعال‌تر از همیشه مشغول کار است و به دنبال تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم در خصوص مسائل انقلابی، دینی و مصالح ملی کشور است.

وی اظهار داشت: باید با اعتماد به وعده‌های الهی، دل بستن به عنایات اهل بیت(ع)، وفاداری عملی به آرمان‌های امام راحل و شهیدان و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تقویت روحیه انقلابی، حفظ و ارتقای غیرت دینی و بصیرت انقلابی در همه عرصه‌ها به‌ویژه جنگ اقتصادی و فرهنگی حاضر باشیم.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه مسئولان و دولتمردان، نقش اول را در این میدان دارند، خاطرنشان کرد: مسئولان و دولتمردان باید دستگاه محاسباتی خود را با پیام‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب و مطالبات به‌حق مردم تنظیم کنند و از کسالت، اشرافی‌گری، ویژه‌خواهی و دل دادن به دشمن به شدت اجتناب کنند.

امام جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات وین گفت: از روز اول مذاکرات دولت سیزدهم، غربی‌ها حساب ویژه‌ای بر روی فضاسازی رسانه‌ای باز کردند که دست خالی غربی‌ها و دست پُر ایران بر سر میز مذاکره، علت اصلی این ماجراست.

وی اظهار داشت: علی‌رغم اراده جدی ایران در مذاکرات، طرف غربی با کمک قرارگاه رسانه‌ای خود و تحرکات رسانه‌ای برخی وادادگان و مرعوبان داخلی تلاش دارد با ارائه روایت دلخواه خود، فضای داخلی مذاکرات را به‌گونه‌ای دیگر جلوه دهد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: راهبرد غربی‌ها در این جنگِ روایت‌ها، روایت‌سازی معکوس از آنچه است که در حال وقوع است.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به سالروز وفات حضرت ام‌البنین(س) و روز تکریم مادران و همسران شهدابیان کرد: از ویژگی‌های بسیار مهم آن بانوی اسلام، توجه به زمان و مسائل مربوط به آن است و وی پس از عاشورا از مرثیه‌خوانی و نوحه‌سرایی استفاده کرد تا ندای مظلومیت کربلاییان را به گوش آیندگان برساند.

وی گفت: مادران و همسران شهدا سربازان گمنام هستند که صبورانه، راه عزیزان خود را ادامه دادند و این عزیزان، نیمه پنهان ماه هستند و نیمه روشن آن شهدا می‌باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب، مرهون نقش‌آفرینی مادران شهدا است و از این رو مادران صبور شهدا، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند.

وی افزود: سیره و روش ام‌البنین که مزین به 2 ویژگی مهم صبر و فداکاری است، الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز ما به شمار می‌رود تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار، پیروی کنند.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به 26 دی، سالروز فرار شاه خائن در سال ۱۳۵۷ گفت: ۲۶ دی، عبرتی برای دلبستگان شیطان است و فرار شاه خائن، گام مهمی در تقویت مبارزات مردم انقلابی ایران و تضعیف حامیان رژیم بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر