logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۴۹۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

546 نفر از متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند

546-نفر-از-متقاضیان-تحت-پوشش-کمیته-امداد-در-دانشگاه-فرهنگیان-پذیرفته-شدند
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه این نهاد، وظیفه خدمت‌رسانی به 6 هزار نخبه، 51 هزار دانشجو و 700 هزار دانش‌آموز را دارد، گفت: 700 نفر در کنکور سراسری امسال در دانشگاه فرهنگیان ثبت‌نام کرده بودند که 546 نفر از آن‌ها پذیرفته شدند و این آمار نشان از وجود استعداد در بین جامعه هدف دارد.

به گزارش موج رسا; سیدمرتضی بختیاری، شامگاه چهارشنبه (22 دی) در همایش تجلیل از روسای هیات عامل مراکز نیکوکاری و آیین اهدای 200 دستگاه تبلت دانش‌آموزی در زنجان با اشاره به ارزش کار نیکوکاران اظهار داشت: هم‌اکنون 153 مرکز نیکوکاری در استان زنجان فعال بوده و 14 مورد نیز فردا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و 47 مرکز نیکوکاری نیز به‌صورت تخصصی فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری ۱۰۰ درصد مردمی هستند، خاطرنشان کرد: مردم زنجان در سال جاری تاکنون بیش از 56 میلیارد تومان از محل مراکز نیکوکاری، کمک کرده‌اند که این کمک‌ها علاوه بر نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به سایر نیازمندانی که توسط معتمدین محل، شناسایی شده نیز کمک می‌شود.

بختیاری با اشاره به میزان مجمع کمک‌های مردمی در استان زنجان طی سال‌های 1399 و 1400 تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند سال قبل فرمودند که وظیفه حاکمیت است که بودجه سالانه برای کمیته امداد قرار دهد اما شما تلاش کنید که امدادرسانی را مردمی کنید.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه هر جا که مردم پای کار آمده‌اند به بن‌بست گیر نکرده‌ایم، گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم این است که مردم را پای کار بیاورد و کارها توسط مردم انجام شود و یقین داریم که این امر نتیجه می‌دهد و موفقیت در آن قطعی است.

وی با بیان اینکه ابتدا برای مردمی کردن امدادرسانی، تصمیم بر راه‌اندازی امداد محله شد که خیلی به نتیجه نرسید، اظهار کرد: در ادامه با توجه به اینکه مسجد، یک پایگاه مردمی است، تصمیم بر این شد که از ظرفیت مساجد استفاده کنیم و مراکز نیکوکاری در مساجد راه‌اندازی شد.

بختیاری خاطرنشان کرد: امنای مساجد و ائمه جماعات مراکز نیکوکاری را تشکیل می‌دهند و نیازمندان محلات را شناسایی می‌کنند که استان زنجان توفیقات خوبی در این زمینه داشته است.

وی با بیان اینکه امداد هوشمند و کارآمد در آینده در سراسر کشور، رونمایی می‌شود، افزود: در این روش از سامانه قبلی به سامانه جدید هجرت می‌کنیم که در پالایش آمار به ما کمک می‌کند و البته استان زنجان در راه‌اندازی این سامانه نیز جلوتر از برنامه زمانبندی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اقدامات بزرگی در راستای گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان در استان زنجان انجام شده است، گفت: رزمایش‌های مختلف مواسات و همدلی و کمک مومنانه، اقدامات نیکوکاری در کنگره 3535 شهید استان و برنامه‌های مختلف در پایتخت شور و شعور حسینی و دیار غواصان دریادل از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) وظیفه خدمت‌رسانی به 6 هزار نخبه، 51 هزار دانشجو و 700 هزار دانش‌آموز را دارد، ابراز کرد: 700 نفر در کنکور سراسری امسال در دانشگاه فرهنگیان ثبت‌نام کرده بودند که 546 نفر از آن‌ها پذیرفته شدند و این آمار نشان از وجود استعداد در بین جامعه هدف دارد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر