logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۴۹۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

انقلاب اسلامی به دنبال رهانیدن انسان از جهالت مدرن است/ ضرورت توجه به حل مشکلات مردم در دهه فجر

انقلاب-اسلامی-به-دنبال-رهانیدن-انسان-از-جهالت-مدرن-است-ضرورت-توجه-به-حل-مشکلات-مردم-در-دهه-فجر
استاندار زنجان گفت: انقلاب اسلامی همانگونه که بعثت انسان را از شر جهالت رهانید به دنبال رهانیدن انسان از جهالت مدرن است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه ستاد بزرگداشت برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در زنجان، اظهار داشت: امام خمینی (ره) پیروزی انقلاب اسلامی را با مسئله بعثت مقایسه می‌کنند که از ازل این واقعه مسیر تاریخ را تغییر داده است.

وی با بیان اینکه بعثت پیچ تاریخی خاص در یک نقطه در مسیر بشریت است، افزود: بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی مثل بزرگداشت بعثت است چرا که انسان‌های خاص همچون شهید سردار سلیمانی در انقلاب اسلامی تربیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه نسل جوان با گذشته انقلاب اسلامی آشنا نیستند، افزود: باید در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی به مسئله شورآفرینی با صبغه جوانان توجه ویژه‌ای شود چرا که پیروزی انقلاب شور متفاوتی را در تاریخ رقم زده است.

این مقام مسئول ادامه داد: مشکلات جامعه ناشی از ایستادگی در مقابل منظومه نظام سلطه است و انقلاب اسلامی همانگونه که بعثت انسان را از شر جهالت رهانید به دنبال  رهانیدن انسان از جهالت مدرن است.

استاندار زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی شریک غم مظلومان جهان است و باید اهداف انقلاب در قالب جشن و سرور بیان و از تکرار خارج شویم، افزود: امروز دشمن در جنگ شناختی ذیل تهاجم فرهنگی تلاش می‌کند پارامترهای تصمیم‌گیری شهروندان را تحت تاثیر قرار دهد.

افشارچی برضرورت نمایش کارآمدی انقلاب اسلامی با افتتاح پروژه‌ها تاکید کرد و گفت: تلاش می‌شود با اصلاح ساختار بودجه در سال آینده پروژه‌های بهتری افتتاح شود.

وی گفت: در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی باید به فکر حل مشکلات مردم بود و پروژه‌های مردمی افتتاح و با تسریع بروکراسی اداری در کار مردم تسهیل ایجاد شود.

فاز اول ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان به بهره برداری می رسد

علی خلیلی مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: ۴ پروژه ورزشی از جمله چمن مصنوعی شریف آباد ابهر، زمین مینی فوتبال کرسف و خدابنده و فاز اول ورزشگاه ۱۵ هزار نفری در صورت تخصیص اعتبار به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

خلیلی با بیان اینکه ۱۰ پروژه ورزشی برای افتتاح در دهه فجر انقلاب اسلامی در زنجان پیش‌بینی شده بود، افزود: به دلیل عدم تخصیص اعتبار، این پروژه‌ها آماده نشد.

وی گفت: برنامه‌های پیاده‌روی، کوهپیمایی، جشنواره‌های ورزشی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی پیش‌بینی شده است که ۴۵ خانه ورزش روستایی افتتاح می‌شود.

این مسئول یادآورشد: برگزاری نمایشگاه مجازی نقش جوانان در انقلاب، راه‌اندازی پویش مکتب سلیمانی، برگزاری مسابقات محتلف فرهنگی و هنری و ارائه مشاوره رایگان ازدواج و افتتاح یک مرکز مشاوره از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

فرماندار زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف به مناسبت بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی در زنجان برگزار می‌شود که شاید کمرنگ‌ترین آنها برنامه‌های عمرانی باشد.

خالقی از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های مختلف در شهرستان زنجان خبرداد و گفت: در حوزه عمرانی ۹۵ طرح به صورت اجرایی می‌شود که و عملیات اجرایی حدود هفت پروژه هم آغاز می‌شود.

وی میزان اشتغالزایی پروژه‌های دهه فجر در زنجان را ۷۰۰ نفر عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ و یک هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسند.

این مسئول خاطرنشان کرد: همه برنامه‌های ما مردم محور بوده و مایه افتخار است که پروژه‌های عمرانی برای تسهیل امور مردم افتتاح و در اختیار اقشار مختلف قرار گیرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر