logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۴۹۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب در گفت‌وگو با موج رسا:

احداث مسیر راه‌آهن زنجان- کردستان از اولویت طرح‌های وزارت راه خارج شده است/ خط آهن زنجان به کردستان با هدف عمده جابه‌جایی بار، احداث می‌شود

احداث-مسیر-راه‌آهن-زنجان-کردستان-از-اولویت-طرح‌های-وزارت-راه-خارج-شده-است-خط-آهن-زنجان-به-کردستان-با-هدف-عمده-جابه‌جایی-بار،-احداث-می‌شود
سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب گفت: 20 کیلومتر اول این مسیر در سال گذشته به مناقصه گذاشته شده بود اما چون اعتبار خاصی نگذاشته بودند به دلیل عدم انجام مناقصه فعلاً از اولویت اجرای طرح‌های وزارت راه، خارج شده است.

منوچهر صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مطالعات لازم برای بخشی از مسیر راه‌آهن زنجان- کردستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این مسیر توسط معاونت ساختِ وزارت راه و شهرسازی احداث خواهد شد، خاطرنشان کرد: مسیر زنجان - کردستان برای ساخت خط آهن آماده است.

صفری با بیان اینکه 20 کیلومتر اول این مسیر توسط معاونت ساختِ وزارت راه در سال گذشته به مناقصه گذاشته شده بود، افزود: به دلیل نبود پیمانکار، مناقصه انجام نشد و اجرای این مسیر فعلاً علمیاتی نشده است.

سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب گفت: طول مسیر راه‌آهن زنجان به کردستان 150 کیلومتر است.

وی در خصوص اهداف احداث این مسیر اظهار داشت: خط آهن زنجان - کردستان با هدف جابه‌جایی بار و مسافر ساخته می‌شود اما هدف عمده آن پوشش دادن مراکز صنعتی و بار است.

صفری خاطرنشان کرد: راه‌آهن زنجان- کردستان در صورت عملیاتی شدن، بارهای مربوط به شرکت‌های سیمان، روی، واحدهای مستقر در سهرک صنعتی نوآوران و تمام شرکت‌ها را پوشش می‌دهد.

سرپرست اداره کل راه‌آهن منطقه شمال‌غرب ابراز کرد: 20 کیلومتر اول این مسیر در سال گذشته به مناقصه گذاشته شده بود اما چون اعتبار خاصی نگذاشته بودند به دلیل عدم انجام مناقصه فعلاً از اولویت اجرای طرح‌های وزارت راه، خارج شده است.

وی در خصوص زمان اجرای طرح اظهار داشت: شاید امسال و شاید هم سال آینده، اعتباراتی برای اجرای این طرح قرار دهند تا در اولویت قرار گیرد اما متولی، معاونت ساختِ وزارت راه و شهرسازی است و این مسیر توسط راه‌آهن احداث نمی‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر