logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۲۴۹۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

طرح کمیسیون آموزش برای ساماندهی ۲۰۰ هزار نیروی غیر رسمی در آموزش و پرورش

طرح-کمیسیون-آموزش-برای-ساماندهی-۲۰۰-هزار-نیروی-غیر-رسمی-در-آموزش-و-پرورش
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بررسی طرح جدید ۷ ماده‌ای برای ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این طرح که در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد، ادغام شده همه طرح‌های ارائه شده به کمیسیون در زمینه ساماندهی نیروی انسانی است.

به گزارش موج رسا; علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش، اظهار کرد: حدود ۲۰۰ هزار نفر نیروی انسانی با قراردادهای غیررسمی در آموزش و پرورش وجود دارد که جذب آن‌ها براساس اصول شکل نگرفته و به شکل دعوت به همکاری بوده است و در حال حاضر نیز به شکل حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، برون سپاری، پیش دبستان و به شکل‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: در واقع نزدیک به یک سال است که ۷ طرح در زمینه ساماندهی نیروی انسانی به کمیسیون آموزش ارائه شده که این طرح‌ها در کمیسیون آموزش مجلس ادغام و در کمیته آموزش و پرورش مجلس بررسی شد و خروجی آن یک طرح در قالب ۷ ماده است که در کمیسیون مطرح و تاکنون دو ماده از آن بررسی شد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس ادامه داد: ایرادات این طرح نیز بیان و طرح به کمیته آموزش و پرورش مجلس در جهت رفع ایرادات ارسال شده است و این ایردات شب گذشته در جلسه کمیته مرتفع و امروز مجددا در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد.

منادی سفیدان با اشاره به اینکه همزمان دولت نیز طرحی در این زمینه در دست تدوین دارد، یادآور شد: ظرف دو هفته آینده طرح جدید ۷ ماده‌ای ما نهایی خواهد شد، البته در صورتی که لایحه دولت به مجلس و کمیسیون برسد؛ اولویت ما لایحه دولت خواهد بود، در غیر این صورت طرح مجلس در دستور کار قرار می‌گیرد/فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر