logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۴۹۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون سازمان حفاظت محیط زیست:

حفاظت از محیط زیست با مشارکت‌های مردمی محقق می‌شود

حفاظت-از-محیط-زیست-با-مشارکت‌های-مردمی-محقق-می‌شود
معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه حضور مردم، یکی از استراتژی‌های سازمان در دوره جدید است، گفت: با 3500 محیط‌بان نمی‌توان گستره وسیع ایران را حفظ و مدیریت کرد لذا حضور و مشارکت مردم در این زمینه بسیار پراهمیت است.

به گزارش موج رسا; نورالله مرادی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان اظهار داشت: توجه به محیط زیست، یکی از مهمترین و اساسی‌ترین راهبردهای رئیس‌جمهوری و دولت مردمی است.

وی با اشاره به دیدار رئیس‌جمهوری در نخستین روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم با فعالان محیط زیست و تشکل‌های مردمی خاطرنشان کرد: این دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهوری با فعالان حوزه محیط زیست، اتفاق بسیار ارزشمندی بود که رئیس‌جمهوری در این دیدار، تاکید بسیار ویژه‌ای بر حوزه حفاظت از محیط زیست داشتند و نکات و راهبردهای بسیار مهمی برای ادامه مسیر، ترسیم کردند.

مرادی افزود: رئیس‌جمهوری در این دیدار فرمودند که هرگونه توسعه، فرع بر محیط زیست است که این یک جمله تاریخی بود و اهمیت نگاه دولت جدید را ترسیم می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه‌های مردمی نیز از دیگر تاکیدات رئیس‌جمهوری بود، تصریح کرد: به همین سبب مردم‌محوری و حضور مردم، یکی از استراتژی‌های سازمان در دوره جدید است.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با 3500 محیط‌بان نمی‌توان گستره وسیع ایران را حفظ و مدیریت کرد لذا حضور و مشارکت مردم در این زمینه بسیار پراهمیت است و تلاش بر این خواهد بود که همه مردم نسبت به محیط زیست، حساس شوند.

وی با بیان اینکه توجه به توسعه سواد محیط زیستی از دیگر راهبردهای سازمان است، اظهار کرد: سواد محیط زیستی می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند و با گسترش سواد محیط زیستی می‌توان مردم را پای کار آورد.

مرادی، سازمان‌های مردم‌نهاد را یکی دیگر از استراتژی‌های سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد حتما در دوره جدید، نقش ویژه‌ای را ایفا خواهند کرد و انتظار این است که تعداد سمن‌های مرتبط با محیط زیست در استان زنجان در دوره جدید در حوزه‌های عمومی و تخصصی افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه مردم فلات ایران ذاتاً دوستدار محیط زیست بوده و فرهنگ ما آکنده از دانش سنتی در حوزه محیط زیست است، بیان کرد: به دنبال احیای بخشی از دانش فنی و سنتی محیط زیست هستیم که مغفول مانده و توجه خاصی به این حوزه خواهیم داشت.

مرادی با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های تاریخی محیط زیست، ایفای نقش در ایجاد امید در جامعه است، تصریح کرد: با محیط سالم می‌توان جامعه امیدواری داشت و در این زمینه انتظار این است که محیط زیست استان زنجان به الگو و نماد در کشور تبدیل شود.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط زیست را اساساً یک نهاد رسانه‌پایه می‌دانیم، گفت: محیط زیست بدون حضور و کمک رسانه‌ها نه دیده می‌شود و نه امکان حفظ آن وجود دارد لذا رسانه‌ها حتما باید به کمک محیط زیست بیایند.

وی با اشاره به تاکید بر پاسخگویی در دولت مردمی اظهار داشت: همه ما نسبت به مسئولیت خود باید پاسخگو باشیم.

مرادی ابراز کرد: ایجاد تحول با شایسته‌گزینی، تکریم همکاران و استفاده از ویژگی و توانمندی‌های همکاران نیز از جمله مواردی است که مدیریت جدید باید به آن توجه کند.

در پایان این مراسم، محمدرضا یافتیان به عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان معارفه و حسین آبسالان (مدیرکل سابق) نیز به مقام بازنشستگی مفتخر شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر