logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۴۹۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
دادستان زنجان خبرداد؛

تشکیل پرونده قضایی برای مسئولان خاطی دپو مرغ در دامپزشکی، جهادکشاورزی و صمت استان زنجان

تشکیل-پرونده-قضایی-برای-مسئولان-خاطی-دپو-مرغ-در-دامپزشکی،-جهادکشاورزی-و-صمت-استان-زنجان-
دادستان زنجان دستوری مبنی بر معدوم کردن حجم قابل توجهی از محصولات تاریخ مصرف گذشته موجود در کشتارگاه طیور زنجان را صادر کرد و گفت: سلامت و معیشت مردم نباید به کوتاهی‌های مسئولان گره بخورد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام محسن کرمی در بازدید از مراکز تولیدی و شرکت تعاونی کشتار گاه صنعتی طیور زنجان اظهار کرد: اتفاقاتی که در این مجموعه مشاهده می‌شود برای تولید و توزیع قابل قبول نیست، و حجم زیادی از جوجه ، مرغ و بوقلمون و حتی محصولات قطعه بندی شده در اینجا دپو شده که مقادیر قابل توجهی از اینها تاریخ مصرفشان گذشته، یا یک روز از تاریخ مصرفشان باقی مانده یا در حال انقضاء است.

وی با بیان اینکه در مواقعی از سال که در بازار حتی به یک عدد یا چند عدد مرغ نیاز بود، حجم قابل توجهی مرغ و جوجه و بوقلون در این محل دپو احتکار شده است تصریح کرد: این در حالی است که این شرکت از نهاده های دامی یارانه ای و ارز 4200 تومانی استفاده کرده اند و الان هم مرغ ها را نگه داشته تا احیانا اگر ارز 4200 تومانی حذف بشود به قیمت سوداگرانه بفروشند.

 دادستان زنجان با بیان اینکه موضوع دوم که قابل تامل است و آن  وضعیت نامناسب بهداشتی نگهداری مرغ، جوجه و بوقلمون است که وجود حیوانات موذی و لاشه حیوانات موذی در محل و نگهداری محصولات فاسد در محیط مشترک با محصولات سالم و انتشار بوی تعفن در سردخانه است، عنوان کرد: این امور قطعا ناشی از کوتاهی مسئوولان دامپزشکی استان است، که چرا بصورت تخصصی تر نسبت به بازرسی این مجموعه اقدام نکردند و اگر بازدیدی هم بازرسان دامپزشکی داشتند بیشتر نمایشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نمونه بارز در این زمینه اینکه یک روز قبل ده کامیون بوقلمون ذبح شده ، اما هیچگونه تاییدیه قرنطینه بهداشتی از مبدا حمل در این خصوص وجود ندارد، خاطر نشان کرد: الان هم یک ساعت است این تاییدیه بهداشتی را مطالبه کرده ایم که این تاییده را به ما بدهند ولی خبری نیست چه بسا تمامی محموله های مذکور بیمار و غیر قابل مصرف بوده باشند! این یعنی تخلف و ترک فعل.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه سلامت و معیشت مردم نباید به کوتاهی های مسئولان گره بخورد، تاکید کرد: مجموعه جهاد کشاورزی نیز در این خصوص کوتاهی کرده است.

وی با بیان اینکه برای تمامی این طیور یارانه مصرف شده، چرا باید ذبح ، عرضه و توزیع طوری تنظیم شود تا در این مجموعه حجم قابل توجهی از طیور ذبح شده دپو شود، آن هم در زمانهایی که مردم نیاز به مرغ و جوجه داشتند، ادامه داد: بخشی از این کوتاهی ها نیز در زمان خودش بر عهده سازمان صمت بوده است.

دادستان زنجان تصریح کرد: آنچه امروز در سامانه انبار ثبت شده با موجودی این سردخانه تطبیق ندارد و حجم محصول آماده در اینجا به لحاظ دپو و مسائل بهداشتی و اینکه سرمایه مردم اینجا احتکار شده قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: برای کسانیکه که ترک فعل کرده اند چه مجموعه صمت، جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان تشکیل پرونده می شود و با مدیران دولتی که نسبت به این موضوع کوتاهی کردند برخود قانونی خواهد شد، حتی اگر منجر به عزل از سمت و یا بازداشت آنها بشود و خواهید دید که دستگاه قضایی با این جور مسائل تعارف ندارد و کاملا جدی است.

حجت الاسلام کرمی با بیان اینکه علاوه بر مسائل و مشکلاتی که در این مجموعه اطلاع یافتیم، موضوع بکارگیری غیرقانونی کارگران اتباع بیگانه که فاقد کارت بهداشتی بودند می‌باشد که اقدام به ذبح و بسته بندی طیور می‌کردند، افزود: این یک تهدید برای سلامتی مردم و مصرف کننده است  و این امر هم در حالی اتفاق افتاده که نماینده دامپزشکی حضور داشته است و یک ماه هم کار کرده اند اما این اقدامات گزارش نشده است، این امر جز ترک فعل چه معنایی دارد؟  اینچنین مسائلی در چنین شرایط کشور میتواند به عنوان اخلال در نظام اقتصادی مردم باشد ومردم نمی توانند از یک طرف مشکلات اقتصادی  و از طرفی کوتاهی مسئوولان را ببینند.

این مقام قضایی دستور داد: همین الان  همه طیور تاریخ مصرف گذشته معدوم سازی شوند و خسارات براورد و  انبار ها نیز پلمپ شود و در مورد خسارت ارز4200 تومانی تخصیصی ملکلف به جبران شود و برای اقدامات دیگر که تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌شود پرونده تشکیل و بدوا افراد متخلف جهت بازجویی به مقر پلیس منتقل شوند و ضمناً  اگر این اقدامات بصورت مصداقی در واحد های دیگر مشاهده شود و مشخص شد همین مشکلات در مجموعه های دیگر اتفاق افتاده، معلوم می‌شود قصدی  وجود دارد و آن وقت برخورد ها متفاوت تر خواهد شد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر