logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۴۹۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون سیاسی_ امنیتی استاندار زنجان خبرداد

آغاز فاز پنجم مدیریت هوشمند کرونا در زنجان/۷ درصد کارمندان زنجانی هیچ واکسنی دریافت نکرده‌اند

آغاز-فاز-پنجم-مدیریت-هوشمند-کرونا-در-زنجان-۷-درصد-کارمندان-زنجانی-هیچ-واکسنی-دریافت-نکرده‌اند-
معاون سیاسی_ امنیتی استاندار زنجان گفت: طرح مدیریت هوشمند کرونا در ۵ مرحله فاز بندی شده است که فاز پنجم این طرح شامل مراکز علمی، آموزشی ، دانشگاهی و فرهنگی است.

به گزارش موج رسا;ابوالفضل رفیعی امروز در جلسه ستاد کرونای استان زنجان، اظهارداشت: تاکنون حدود ۴۱ هزار کارمند در استان زنجان معادل ۷۵ درصد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تنها ۹ درصد کارمندان دوز اول واکسن و ۷ درصد واکسینه نشده‌اند، گفت: طرح  مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا در راستای صیانت از  سلامت همشهریان در حال اجرا است.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح مدیریت هوشمند کرونا در ۵ مرحله فاز بندی شده است که فاز پنجم این طرح شامل مراکز علمی، آموزشی ، دانشگاهی و فرهنگی است.

معاون سیاسی_ امنیتی استاندار زنجان از بازرسی عملکرد دستگاه‌های متولی در امر مدیریت هوشمند کرونا خبرداد و گفت: در این بررسی۲۳ دستگاه اجرایی نمره ۱۰۰،   ۲۸ دستگاه  دیگر بین ۹۰ تا ۹۹ و ۱۰ دستگاه اجرایی دیگر نمره  ۸۰ تا ۸۹  دریافت کردند.

رفیعی بیان داشت: در مرحله دوم  نیز  پس از ۱۰ روز از ۲۳ دستگاه اجرایی بازدید شد که از مجموع ۲۱ دستگاه اجرایی بالای ۹۰ نمره  و برخی دستگاه‌های اجرایی تذکر گرفتند.

وی با بیان اینکه این طرح مستمر بوده و باید کارمندان واکسینه شوند  هر چند در این موضوع اجباری وجود ندارد.

این مسئول تصریح کرد: طرح  مدیریت، کنترل و نظارت هوشمند بیماری کرونا در حوزه رانندگان درون شهری و برون شهری، واحدهای صنفی انجام شده و فقط دانشگاه‌ها و مراکز علم از امروز در این طرح مشارکت می‌کنند.

"حسن بختیاری" رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، در ادامه این جلسه از شناسایی ۸ بیمار مبتلا به اومیکرون خبرداد و گفت: شرایط نباید موجب عادی انگاری و کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی شود.

وی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌ها بر همگان ضروری است تا از شرایط موجود فاصله بگیریم که در این زمینه اقدامات لازم در استان انجام شده است.

این مسئول با اشاره به قدرت ۵ برابری سرایت انتقال اومیکرون، گفت: موارد کل بستری یک هزار و ۲۳۳ نفر برآورده شده است که در صورت بروز چنین وضعیتی موارد فوتی یک درصد خواهد بود.

وی برضرورت تقویت مراقبت‌ها و نظارت‌ها در راستای گام ششم طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: برنامه واکسیناسیون کرونا در راستای افزایش پوشش دز اول و دوم  به ویژه نوبت سوم مورد توجه گرفته و در پایگاه‌های  واکسیناسیون این کار انجام می‌شود.

"محمدرضا صائینی" معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در ادامه این جلسه،اظهارداشت: در روند درمان ویروس اُمیکرون حوزه سرپایی اهمیت زیادی دارد و آزمایشگاه‌ها باید تقویت شود.

وی برضرورت افزایش نظارت‌ها تاکید کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون در ۹۲ درصد متوقف شده و نیاز است مدیریت هوشمند در این زمینه جدی‌تر مورد توجه باشد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر