logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۴۹۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ایران آبی، اروپا قرمز؛ سکوت کَرکننده اپوزیسیون

ایران-آبی،-اروپا-قرمز؛-سکوت-کَرکننده-اپوزیسیون
چند هفته‌ای است که وضعیت کرونا در ایران به یک ثبات نسبی رسیده و حتی پس از ۲۲ ماه میزان مرگ‌های کرنایی به زیر ۲۰ رسیده اما در این روزها شاهد سکوت دسته‌جمعی رسانه‌های معاند هستیم.

به گزارش موج رسا; به این خبر توجه کنید: «از دیروز تا امروز ۱۷ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ بیمار جان خود را از دست دادند.»

یعنی بعد از ۲۲ ماه آمار فوتی‌های کرونای کشورمان به زیر بیست رسید و چند هفته ای است که هیچ جای ایران دیگر قرمز، زرد و نارنجی نیست.

اما این خبر در هیچ یک از رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان دیده نمی‌شود و همه این خبر خوب ایران را سانسور کردند.

در سوی مقابل اخبار چند روز اخیر اروپا را  مرور کنیم: «موج اُمیکرون در اروپا»، «ثبت بالاترین رکورد مبتلایان به کرونا/ اُمیکرون انگلیس را درنوردید»، «ابتلا به کرونا در فرانسه هم رکورد زد» و ...

شیوع بالای ویروس کرونا بسیاری از مناسبات اجتماعی در اروپا را تعطیل کرده و حتی دیدارهای فوتبال تیم های اروپایی نیز کنسل کرده است اما خبری از انتشار این اخبار از سوی رسانه‌های اپوزیسیون نیست. رسانه‌هایی که در روزهای شیوع کرونا در ایران و جان باختن تعداد زیادی از هموطنانمان که همزمان با ویروس کرونا و  تحریم دست و پنجه نرم می‌کردند. این رسانه‌ها نه تنها سیاه‌نمایی و شایعه پراکنی کردند بلکه حتی در برخی موارد برای واردات دارو واکسن سنگ‌اندازی هم کردند.

البته این رسانه‌هایی که اینگونه در قبال وضعیتی در ایران و اروپا سکوت کردند قطعا اگر در روزهای آینده وضعیت کرونا در ایران خدایی ناکرده صعودی شود، دوباره دست به اسلحه شایعه افکنی می‌برند و افکار عمومی ایران را به رگبار خواهند بست.

منبع: فارس

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر