logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۴۹۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس بررسی آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

شاخص آلودگی هوای زنجان در حال افزایش است

شاخص-آلودگی-هوای-زنجان-در-حال-افزایش-است
کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه علی‌رغم پایداری وضعیت آب و هوا هم‌اکنون هوای زنجان سالم و قابل قبول است، گفت: شاخص کیفی آلودگی هوا در حال افزایش است اما هنوز حتی به حد ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه هم نرسیده است.

الناز هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به شاخص کیفی آلودگی هوای استان زنجان اظهار داشت: شاخص کیفی آلودگی هوا طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 11 صبح امروز (شنبه 18 دی) قابل قبول بوده و بر روی عدد 73 است.

وی با بیان اینکه علی‌رغم پایداری وضعیت آب و هوا هم‌اکنون هوای زنجان سالم و قابل قبول است، خاطرنشان کرد: شاخص کیفی آلودگی هوا در حال افزایش است اما هنوز حتی به حد ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه هم نرسیده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون شاخص آلودگی هوای زنجان قابل قبول بوده و وضعیت هوایی سالم است، تصریح کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها احتمال دارد که شاخص تا بعد از ظهر امروز افزایش یابد اما هنوز آلودگی به وضعیت ناسالم حتی برای گروه‌های حساس نیز نرسیده است.

کارشناس بررسی آلودگی هوا و تغییر اقلیم اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا از هر یک ساعت، مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در صورتی که شاخص آلودگی هوا افزایش یافته و به وضعیت ناسالم برسد در صورت نیاز، اطلاع‌رسانی برای اِعمال مراقبت‌های لازم صورت می‌پذیرد اما فعلا مورد خاصی وجود ندارد.

وی با اشاره به مفهوم میزان محاسبه‌شده در شاخص کیفیت هوا اظهار داشت: شاخص کیفیت بین صفر تا 50 به معنی هوای پاک و سالم برای همه افراد است.

هاشمی با بیان اینکه شاخص کیفیت بین 51 تا 100 به معنی هوای قابل قبول بوده که افراد خیلی حساس در صورت امکان در این شرایط باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: شاخص کیفیت بین 101 تا 150 به معنی هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (وضعیت فعلی) است.

وی با بیان اینکه شاخص کیفیت بین 201 تا 300 به معنی هوای بسیار ناسالم است، افزود: در این وضعیت، افراد باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند.

هاشمی تصریح کرد: شاخص کیفیت بین 301 تا 500 نیز به معنی هوای خطرناک است که افراد در چنین وضعیت باید از فعالیت‌های خارج از منزل خودداری کنند.

به گزارش موج رسا و بنا به اعلام کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان، شرایط جوی این استان تا روز دوشنبه هفته جاری (20 دی) به‌صورت پایدار پیش‌بینی شده است.

آسمان مناطق مختلف استان زنجان امروز صاف و گاهی با وزش باد همراه خواهد بود و این شرایط جوی تا دوشنبه هفته جاری پایدار است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر