logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۴۹۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

طولانی شدن مذاکرات، دور زدن و خنثی‌سازی تحریم‌ها برای ایران را ایجاد می‌کند

طولانی-شدن-مذاکرات،-دور-زدن-و-خنثی‌سازی-تحریم‌ها-برای-ایران-را-ایجاد-می‌کند
امام جمعه ماهنشان گفت: خوشبختانه آمریکا تاکنون در هدف خود مبنی بر براندازی نظام جمهوری اسلامی نتوانسته موفق شود و بعد از این هم نخواهد توانست اما دشمن نباید کوچک شمرده شود و لزوم هوشیاری مردم و مسئولین جهت خنثی‌سازی نقشه‌های آمریکا را می‌طلبد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان اظهار داشت: مقابله ایران و آمریکا، هویتی می‌باشد و آمریکا با توجه به ناتوانی در براندازی نظام اسلامی در صدد مهار جمهوری اسلامی با تضعیف هویت انقلابی و اسلامی ما برآمده است.

وی با بیان اینکه آمریکا در راستای این هدف به ۳ راهبرد اصلی تمرکز کرده است، خاطرنشان کرد: تمرکز اول، افزایش فشار با هدف وادارسازی حاکمیت به مذاکره و امتیازدهی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه راهبرد دوم آمریکا، تمرکز و اقدامات داخلی در نظام اسلامی و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی است، افزود: راهبرد سوم، مهار منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه آمریکا تاکنون در هدف خود نتوانسته موفق شود و بعد از این هم نخواهد توانست اما دشمن نباید کوچک شمرده شود و لزوم هوشیاری مردم و مسئولین جهت خنثی‌سازی نقشه‌های آمریکا را می‌طلبد.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به مذاکرات وین گفت: طرف غربی متوجه شده که باید از زیاده‌خواهی و درخواست‌های حداکثری خود کوتاه بیاید.

وی با بیان اینکه هرچند تاکید مقام معظم رهبری و سیاست نظام بر فرسایشی نشدن مذاکرات است اما نباید هیچ عجله‌ای در کار باشد، اظهار کرد: با طولانی شدن مذاکرات هم روش دور زدن تحریم‌ها و هم خنثی‌سازی تحریم‌ها برای ایران ایجاد می‌شود و از طرفی مدیریت دولت در رفع مشکلات و معضلات اقتصادی و معیشتی به وجود می‌آید.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری تصریح کرد: هرچه حرکت دولت با برنامه سنجیده به سمت اعتمادسازی بیشتر شود، دست ایران در مذاکرات بازتر شده و افزایش سرمایه اجتماعی نظام، مهمترین عامل بازدارندگی است.

امام جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توقیف کشتی اماراتی توسط انصارالله یمن، یک خبر و اتفاق بسیار مهم است، گفت: این اتفاق، شروع یک فصل جدید در معادلات منطقه‌ای به نفع جبهه مقاومت در غرب آسیا است.

وی افزود: این عملیات که در سالروز شهادت سردار سلیمانی انجام گرفته، نشان از عمق راهبردی ایران انقلابی دارد و شرایط میدانی یمن، حکایت از قطعی شدن پیروزی انصارالله و تثبیت دولت نجات ملی در صنعا دارد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ابراز کرد: با این پیروزی قریب‌الوقوع، بدون تردید منطقه غرب آسیا و جامعه جهانی با واقعیت جدیدی به نام دولت انقلابی یمن و افزوده شدن یک دولت به دولت‌های مقاومت، روبه‌رو خواهد بود.

خطیب جمعه ماهنشان از مردم خواست تا نسبت به واکسیناسیون کرونا مخصوصاً دوز سوم این واکسن اقدام کنند تا شاهد ریشه‌کنی این بیماری باشیم و در پایان از همه کسانی که در ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی و به‌خصوص صداوسیما که زحمت کشیدند، تشکر و قدردانی نمود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر