logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۴۹۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

خروج آمریکا از عراق باید به طور شفاف و بدون ابهام باشد/ آمریکا از طریق اروپا در مذاکرات اعمال نفوذ می‌کند

خروج-آمریکا-از-عراق-باید-به-طور-شفاف-و-بدون-ابهام-باشد-آمریکا-از-طریق-اروپا-در-مذاکرات-اعمال-نفوذ-می‌کند
امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه خروج آمریکا از عراق خواست محور مقاومت است، گفت: خروج آمریکا از عراق باید به طور شفاف و بدون ابهام باشد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امروز در خطبه های نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: تقوا، ترس از خدا و نیکی به والدین از نشانه های شیعه است.

وی با اشاره طرح استعماری کشف حجاب رضاخان، ابراز کرد: مخالفت با حجاب از توطئه های پلید دشمنان اسلام است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه آن روز رضاخان مأمور اجرای کشف حجاب در ایران بود و امروز هم این منکر توسط دشمنان داخلی و خارجی ترویج می شود، تصریح کرد: ترویج بد حجابی و بدپوششی یا کشف حجاب اقدام رضاخانی و در مسیر اسلام زدایی و هویت ستیزی است. 

وی با اشاره به آیات قرآن  و وجوب حجاب و رعایت آن در قرآن که در آیات ۳۱ نور و ۵۹ احزاب آمده است، تصریح کرد: قرآن در آیه ۳۳ سوره احزاب از خودنمایی زنان نهی می‌کند. 

حسینی نسب بیان کرد: جاهلیت مقارن عصر پیامبر این بود که زنان حجاب درستی نداشتند و گلو و قسمتی از سینه و گردنبند و گوشواره آنان نمایان بود که آیه نازل شد خودنمایی نکنید و امروز هم این بی حجابی ها و بد پوششی ها جاهلیت دوم است. 

وی با بیان اینکه حجاب بعنوان واجب الهی در نوک حمله دشمنان است، و لذا خانواده ها خصوصا پدر بعنوان نگهبان خانواده با غیرت الهی و مادر با عفاف و حیاء باید پاسدار ارزشهای اسلام باشند، افزود: اسلام با وضع حجاب به زن ارزش نهاده و زنان و دختران باید با حجاب و پوشش اسلامی ارزش الهی خود را حفظ کنند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه حجاب از مهمترین عامل پایداری امنیت اجتماعی است عنوان کرد: مدلهای مختلف لباس را از عوامل بد حجابی و بد پوششی دانست و با بیان اینکه از لحاظ مادی هم کسانی که با حجاب هستند هزینه شان کمتر است و برای تولید و دوخت لباس باید الگو و چارچوب تعیین شود و در موقع عرضه به بازار هم به آن نظارت شود.

وی به با اشاره به آمار سالانه سقط جنین در کشور، ادامه داد: سقط جنین نوعی عمل جاهلانه و حرام شرعی و نسل کشی است که سالانه در کشور ۴۰۰ هزار جنین سقط می شود و این آمار فاجعه باری است‌.

حسینی نسب با اشاره به تقابل ۴۳ ساله ایران و آمریکا، ابراز کرد: روابط اکثر کشورها بر اساس معامله است اما روابط آمریکا و ایران بر اساس تقابل است و البته این تقابل  یک تقابل هویتی است چرا که آمریکا با اصل وجود جمهوری اسلامی مخالف است.

 وی بیان اکرد: تا زمانی که این تقابل وجود دارد دشمنی ها ادامه خواهد داشت مگر اینکه یا ایران از هویت انقلابی خود دست بردارد و یا آمریکا از خوی سلطه گری خود، و این دو شدنی نیست این تقابل بعنوان یک تقابل حق و باطل ادامه خواهد داشت همانطور که همیشه تقابل حق و باطل وجود داشته است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در این تقابل راهبرد اول آمریکا براندازی جمهوری اسلامی است و اگر می توانست جمهوری اسلامی را از بین ببرد لحظه ای تعلل نمی کرد اما چون نمی تواند راهبرد دوم یعنی مهار ایران را دنبال می کند، خاطر نشان کرد: فشار، تحریم و توطئه راهبرد آمریکا برای مقابله با ایران است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ و بیان اینکه کنار گذاشته شدن آمریکا از مذاکرات یک امتیاز برای ایران است اما آمریکا از طریق کشورهای اروپایی اعمال نفوذ می کند، عنوان کرد: توافق خوب بستگی به کُنشگری غرب دارد و باید از زیاده خواهی کوتاه بیایند.

حسینی نسب خروج آمریکا از افغانستان و گرفتاری در یمن را یک شکست بزرگ برای آمریکا دانست و ادامه داد: خواست محور مقاومت خروج آمریکا از عراق است و نحوه خروج آمریکا از عراق باید بطور شفاف و بدون ابهام باشد.

امام جمعه سلطانیه با تقدیر از برنامه های ایام فاطمیه در شهرستان سلطانیه بر پرشور شدن هر ساله مراسم های عزاداری فاطمی تاکید کرد و افزود: همه باید شرکت در مراسم های عزاداری فاطمیه را برای خود یک تکلیف بدانند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر