logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۴۹۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

قیام 19 دی مانند قیام عاشورا تاریخ را تحت تاثیر قرار داد/ موشک باران عین‌الاسد توسط سپاه پاسداران اقتدار این را نشان داد

قیام-19-دی-مانند-قیام-عاشورا-تاریخ-را-تحت-تاثیر-قرار-داد-موشک-باران-عین‌الاسد-توسط-سپاه-پاسداران-اقتدار-این-را-نشان-داد
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به قیام 19 دی 1356 مردم قم گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، قیام مردم قم مانند قیام عاشورا بود که تاریخ را تحت تاثیر قرار داد و هر چه زمان می گذرد این مساله، روشن می‌شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام خطاب به حضرت زهرا(س) فرمودند هر کس به تو صلوت بفرستد، خداوند او را می‌آمرزد و مهچنین او را در بهشت به من می‌رساند.

وی با اشاره به فردی که به حضور حضرت زهرا(س) رسید و گفت که آمده‌ام از شما برکت بگیرم، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در پاسخ آن فرد فرمودند، پدرم (پیامبر«ص») فرموده‌اند هر کس 3 روز بر من و دخترم سلام دهد، خداوند بهشت را بر او واجب می‌داند و این فقط مختص زمان حیات نیست و حتی بعد از زمان رحلت پیامبر(ص) را نیز شامل می‌شود.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با اشاره به خطبه‌ای که حضرت علی(ع) در خصوص حضرت زهرا(س) برای کوفیان خواند، افزود: امیرالمومنین(ع) فرمودند که همسرم فاطمه(س) مظهر تقوا، پاکی، هدایت، خدمت و نیکوکاری است و او هم محبوب خداوند و هم محبوبِ حبیب خدا یعنی پیامبر(ص) است.

امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از بانیان، خدمتگزاران و مردم ولایتمدار زنجان در ایام فاطمه امسال گفت: امسال در ایام فاطمیه، مراسم متعدد، جامع و با رونق در سطح استان زنجان در ایام سالروز شهدات بانوی 2 عالم برگزار شد.

وی با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: مردم ولایتمدار استان زنجان امسال در دومین سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت، سنگ تمام گذاشتند که جای قدردانی و تشکر دارد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ارتحال عالم ربانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا موسوی‌طیبی(امام جمعه موقت زنجان) در هفته گذشته اظهار داشت: از مردم ولایتمدار وعالم‌دوست زنجان بابت حضور در مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی قدردانی می‌شود که در شرایط نامساعد جوّی واقعاً و انصافاً سنگ تمام گذاشتند.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم در مراسم ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌طیبی نشان داد که زنجانی‌ها به خادمان خود علاقه‌مندند و احترام قائل می‌شوند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اقشار مختلمف مردم در این مراسم شرکت کرده بودند، افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌طیبی، زندگانی پاکی داشت و محبوب دل‌ها بود و رسالت روحانیت خود را صادقانه اجرا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در رابطه با شهید حاج قاسم سلیمانی هرچه بگوییم باز هم کم است، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که به شهید سلیمانی نه به عنوان یک نفر بلکه به عنوان یک مکتب، اندیشه، تفکر و جریان فکری نگاه کنید.

وی با اشاره به دیدار دست‌اندرکاران نکوداشت سالگرد شهید سلیمانی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایشان در این دیدار فرمودند که همانطور که دشمن از سردار سلیمانی می‌ترسید از شهید سلیمانی هم می‌ترسد و برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی نشانه ترس آن‌ها حتی از اسم شهید و واهمه آن‌ها از رواج و تکثیر این الگوی گران‌سنگ است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر ایکنه وقتی دشمن از ما تعریف کرد باید نگران باشیم، خاطرنشان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی در ایستادگی و مقاومت، کامل‌ترین الگو برای نسل جوان بوده و مکتب شهید سلیمانی، مکتب ایمان، بندگی، جهاد در راه خدا و حمایت از مظلومان و الگوی قهرمان برای جوانان است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه روزی که شهید سلیمانی را شهید کردند، موجی از خوشحالی کاذب در رسانه‌های آمریکایی ایجاد شد، گفت: اما وقتی اقتدار فرزندان امام(ره) در موشک‌باران مقر قدرت آمریکا یعنی پایگاه عین‌الاسد توسط سپاه پاسداران را دیدند، موجی از پشیمانی و انتقاد از آمریکا در آن رسانه‌ها ایجاد شد.

وی افزود: وزارت امور خارجه چین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی توسط امریکا جنایت جنگی بود.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قیام 19 دی 1356 مردم قم اظهار داشت: ظاهر این قضیه، مبارزه با عفت و پاکدامنی بود که رژیم پهلوی مورد بهانه قرار داد و خواست که قدرت خود را نشان دهد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه حرکت مردم قم، پیروزی انقلاب را 15 سال به جلو انداخت، خاطرنشان کرد: به تعبیر ایشان، قیام مردم قم مانند قیام عاشورا بود که تاریخ را تحت تاثیر قرار داد و هر چه زمان می گذرد این مساله، روشن می‌شود.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: حجاب، نشانه عفت، پاکی، امنیت روانی، حیا، دوری از ترویج جاهلیت، امنیت اجتماعی و سلامت روانی جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه نتایج مذاکرات وین چند حالت دارد، گفت: بهترین حالت این است که اختلافات از بین برود و توافق مورد قبول طرفین، حاصل شود و دومین حالت این است که اختلافات کاهش یابد امام زمان مشخصی نداشته باشد و در واقع کژدار و مریز باشد.

وی با بیان اینکه حالت سوم این است که هیچ توافقی حاصل نشود، ابراز کرد: حالت چهارم نیز پیش‌بینی توفق مذاکرات و فروپاشی برجام است.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده‌اند که اصل ما بر این است که به هیچ وجه چشممان برای معیشت مردم به خارج از کشور دوخته نمی‌شود و راهکار مقابله با تحریم‌ها نیز تقویت درونی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها است که نمونه آن در ساخت واکسن کرونا مشاهده شد.

وی با اشاره به عدم پایبندی به تعندات برجامی توسط آمریکا و اروپا اظهار کرد: در مذاکرات فعلی حداقل نگرش و گشایش فضای سیاسی در ارتباط با شرق (روسیه و چین) ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: در فضای داخلی برای ما مهمترین مساله، تلاش دولتمردان برای رفع مشکلات معیشتی مردم است که تلاش می کنند اما مردم هنوز از وضعیت نظارت‌ها گله‌مندند.

وی با بیان اینکه عده‌ای در بازار واقعا بی‌انصاف و فرصت‌طلب هستند، گفت: نظارت دقیق و سنجیده برای جلب اعتماد جامعه ضروری است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر