logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۴۸۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

جلال بازرگان به عنوان هفدهمین رئیس دانشگاه زنجان معارفه شد

جلال-بازرگان-به-عنوان-هفدهمین-رئیس-دانشگاه-زنجان-معارفه-شد
مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه زنجان امروز با حضور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار و جلال بازرگان با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان هفدهمین رئیس دانشگاه زنجان معارفه شد.

به گزارش موج رسا; جلال بازرگان، سرپرست دانشگاه زنجان امروز در مراسم معارفه خود گفت: رشد دانشگاه بدون مشارکت، کمک و همدلی اساتید، کارکنان و دانشجویان به‌ویژه دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی مقدور نیست.

وی با بیان اینکه امروز در فضای فعلی کشور چند مشکل وجود دارد، اظهار داشت: اولین مشکل این است که یک زمانی برای قبولی در مقطع فوق دیپلم، خوشحال می‌شدیم و امروز فردی در دکتری مهندسی پذیرفته شده اما در دانشگاه ثبت‌نام نمی‌کندلذا توجه، اعتماد و امید به دانشگاه در سطح وسیعی از جامعه از بین رفته است.

سرپرست دانشگاه زنجان با بیان اینکه در برخی تجهیزات آزمایشگاهی مشکلات جدی وجود دارد که باید تلاش شود، گفت: پس از ریشه‌کن شدن کرونا مشکلاتی در تجهیز و راه‌اندازی مجدد دانشگاه خواهیم داشت چرا که خوابگاه‌ها، ایاب و ذهاب و سلف سرویس به مدت 2 سال خوابیده و احیای آن پول و همت مضاعف می‌خواهد.

وی با بیان اینکه همسان‌سازی حقوق‌ها مشکل بعدی است، اظهار داشت: این طرح خیلی با عجله و غیرهمه‌جانبه‌گرانه تدوین و تصویب شده و وزارت علوم تصویب کرده که دانشگاه از محل درآمد خود، این حقوق‌ها را پرداخت کند که در هر صورت، مشکل است.

بازرگان، مشکل بعدی را سقف پرداختی‌ها بیان کرد و خاطرنشان کرد: امیدواریم این مشکل حل شود و وزیر علوم به‌صورت جدی این موضوع را پیگیری می‌کنند که هم پرداختی برای محل اعتبار همسان‌سازی اتفاق بیفتد و هم سقف پرداختی‌ها به نوعی اصلاح شود.

سرپرست دانشگاه زنجان با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات این است که صنعت و دانشگاه یکدیگر را قبول ندارند، گفت: تاکنون به جز مواردی خاص از ترکیب صنعت و دانشگاه چیز بابرکتی به دست نیامده است.

وی با بیان اینکه در صورتی که دانشگاه با راهکارهای ضابطه‌مند و قانونی بتواند با خارح از دانشگاه ارتباط برقرار کرده و قرارداد ببندد برکات متعددی خواهد داشت، اظهار کرد: در این صورت، مشکلاتی از جامعه حل می‌شود، دریافتی اساتید افزایش می‌یابد، دانشجویان دریافتی خواهند داشت و مهمتر از همه اینکه دانشجویان در روزی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، دارای اعتماد به نفس و خودباوری بالایی می‌شوند و دانشگاه نیز توفیق بیشتری در آموزش خواهد داشت.

حجت‌الاسلام علی قره‌داغی، مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان نیز در ابتدای این مراسم با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی گفت: وقتی بحث تکریم و معارفه می‌شود، مشخص است که از بزرگواری که تلاش‌های وافری در طی مدت مسئولیت داشته تشکر شود و برای بزرگواری که برای پذیرش مسئولیت بسیار خطیر در این مرکز علمی، آموزشی و پژوهشی می‌آید باید آرزوی بهترین‌ها را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: تمام فکر، ذهن و دغدغه رئیس سابق دانشگاه زنجان این بود که اسباب تعالی دانشگاه شود و ارتباط صمیمانه و دوستانه و بسیار نزدیک در هیات‌رئیسه، نشانگر وحدتی بود که بین دفتر نهاد  و سایر بخش‌های دانشگاه برقرار بود.

حجت‌الاسلام قره‌داغی با اشاره به انتصاب رئیس جدید دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: رئیس جدید دانشگاه از اساتید بسیار شناخته‌شده، مجرب، توانمند و تلاشگر در حیطه علم و آموزش و صنعت است.

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان گفت: پذیرش مسئولیت در دانشگاه، جهاد علمی است به‌خصوص اینکه صنعت هم در کنار جهاد علمی ایجاد شود که این انتظار را از رئیس جدید دانشگاه داریم.

وی افزود: با توکل بر خداوند و توسل به ائمه معصومین(ع) و با کمک و دست به دست دادن همدیگر و تمام عوامل دانشگاه امیدواریم مخلصانه بتوانیم برای اعتلای هرچه بهتر دانشگاه، کار انجام دهیم تا واقعا دانشگاهی در شان انقلاب و اسلام باشد.

در پایان این مراسم از زحمات و خدمات سیدمحسن نجفیان، قدردانی و جلال بازرگان به عنوان سرپرست دانشگاه زنجان معارفه شد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر