logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۴۸۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

میزان وام دانشجویان متاهل امسال 95 درصد افزایش یافت

میزان-وام-دانشجویان-متاهل-امسال-95-درصد-افزایش-یافت
رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه امسال میزان تمام وام‌های دانشجویی را 30 درصد افزایش دادیم و بعد از این افزایش، میران وام دانشجویان متاهل را 2 برابر دانشجویان مجرد تعیین کردیم، گفت: در حقیقت، وام تحصیلی دانشجویان متاهل 95 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش موج رسا; مسعود گنجی امروز در حاشیه مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه زنجان در جمع خبرنگاران موج رسا و ایرنا اظهار داشت: امسال میزان تمام وام‌های دانشجویی را 30 درصد افزایش دادیم و بعد از این افزایش، میران وام دانشجویان متاهل را 2 برابر دانشجویان مجرد تعیین کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت، وام تحصیلی دانشجویان متاهل 95 درصد افزایش پیدا کرده است.

گنجی افزود: میزان وام ودیعه دانشجویان را نیز 2 برابر کردیم که در شهرهای گوناگون، میزان آن متفاوت است و در مجموع، وام‌های دانشجویی از افزایش خوبی برخوردار شدند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه دانشجویان متقاضی وام در نیمسال اول سال تحصیلی 1401- 1400 تا اول دی، مهلت ثبت‌نام داشتند، گفت: تاکنون وام مربوط به 75 درصد دانشجویانی که ثبت‌نام کرده و دانشگاه‌ها هم آن‌ها را تایید کرده‌اند، پرداخت شده و برای پرداخت 25 درصد بقیه نیز منتظر سازمان برنامه و بودجه جهت تخصیص‌های متناسب مالی هستیم.

وی در خصوص زمان ثبت‌نام وام تحصیلی در نیمسال دوم سال تحصیلی 1401 – 1400 اظهار داشت: به محض اینکه دانشگاه‌ها فعالیت خود را در نیمسال دوم، آغاز کنند، ثبت‌نام برای وام‌ها نیز آغاز می‌شود.

گنجی در خصوص تمانی منابع مالی این وام‌ها و میزان افزایش اعتبارات در سال آینده خاطرنشان کرد: یک افزایشی را خود سازمان برنامه و بودجه برای وزارت علوم نیز مانند سایر دستگاه‌ها لحاظ کرده است.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اغلب نیروهای جوان برای ازدواج و تشکیل خانواده از قشر دانشجویان هستند که در این راستا برای حمایت از دانشجویان، لایحه الحاقی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شده است.

گنجی افزود: به محض ترتیب اثر به لایحه الحاقی و تصویب آن، مقدار افزایش اعتبارات را نیز اعلام می‌کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر