logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۴۸۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان؛

اختتامیه جشنواره صدف زخمی در زنجان برگزار شد/ رونمایی از 6 عنوان کتاب شعر کودک و نوجوان در زنجان

اختتامیه-جشنواره-صدف-زخمی-در-زنجان-برگزار-شد-رونمایی-از-6-عنوان-کتاب-شعر-کودک-و-نوجوان-در-زنجان
با حضور "شمس‌الدین موسوی" مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس زنجان؛اختتامیه جشنواره صدف زخمی در زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; اختتامیه جشنواره صدف زخمی به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی صبح امروز در زنجان برگزار شد.

در این برنامه از ۶ عنوان کتاب شعر کودک و نوجوان در حوزه دفاع مقدس به قلم لیلا عبدی و شهرام عبدی رونمایی شده و  از شاعران برگزیده استان زنجان تجلیل شد.

در این مراسم از کتاب‌های "باغ شهر ما"، "مثل باد و ابر"،"نارنجک لپی"،"صندوق قدیمی"،"سقا" و "امضای جعلی" با حضور مسئولان استانی رونمایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در این مراسم اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان وظیفه حمایتی از نهادهای مردم نهاد و افراد فعال در حوزه دفاع مقدس و انقلاب دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌هایی همچون "صدف زخمی"، "یوسف" و "رسام" و "فانوس" در حوزه هنر و سینما به منظور حمایت از جوانان علاقه‌مند هنرمند انقلابی برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به جایگاه هنر در بیان مسائل فرهنگی هر جامعه‌ای، یادآور شد: شعر در زمینه زنده نگه داشتن فرهنگ و هنر جامعه تاثیرگذار بوده و شعرا در ایجاد موج در جامعه همواره میدان‌دار بوده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه جایگاه شعر در نزد مقام معظم رهبری به اندازه‌ای است که هر ساله مراسم اختصاصی با شعرا برگزار می‌کنند، یادآور شد: شعر موجب بیان احساسات، فرهنگ و آداب و رسوم هر جامعه می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در  تغییر مفاهیم و مضامین شعری در کشور هستیم و این مفاهیم در دوران دفاع مقدس جنگ را قابل دسترس و زیباتر نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه شعرای معاصر راه شعرای نسل اول انقلاب اسلامی را ادامه می‌دهند، افزود: در پایتخت شور و شعور حسینی زنجان نیز شاهد رشد قابل ملاحظه‌ای در شعر هستیم.

این مسئول تصریح کرد: شعر هنری است که در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از انحراف به دور مانده و همواره زبان حال جامعه خود بوده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه بسیاری از خود فرماندهان نظامی همچون صیاد شیرازی و سردار سلیمانی اهل شعر هستند، افزود: فرماندهان بزرگ ایران اسلامی همانگونه که  مردی تمام عیار در جنگ محسوب می‌شوند، در زندگی عادی دارای عواطف شعری بوده و حتی سردار سلیمانی زمانی که از یاران خود جان مانده بود، شعر همشهری خود را می‌خواند که این امر نشان از جایگاه شعر در فرهنگ ایران است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر