logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۴۸۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

خانه‌های هلال زنجان به 212 باب افزایش یافت

خانه‌های-هلال-زنجان-به-212-باب-افزایش-یافت
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، از راه‌اندازی 212 خانه هلال در سطح استان خبرداد و گفت: يكی از اهداف راه‌اندازی این خانه‌ها ترويج فرهنگ كمک به همنوع، مساعدت به تسكين آلام بشری و گسترش آموزش‌های مورد نیاز برای عموم مردم است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان زنجان، سید قاسم موسوی روز سه شنبه در مراسم افتتاح خانه هلال شهرک صنعتی روی افزود: با راه‌اندازی خانه هلال در شرکت خدماتی، صنعتی و تخصصی شهرک روی زنجان تعداد خانه‌های هلال فعال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان  به 212 باب افزایش یافت.

وی، توانمندسازی جامعه و گسترش آموزش‌های امدادی، ایجاد فرهنگ داوطلب محوری، آشنایی با خدمات در مواقع بحرانی، نحوه جمع آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی در شرایط بحرانی و امدادرسانی را از مهمترین برنامه‌های آموزشی در خانه‌های هلال برشمرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت:  افزایش تاب آوری جوامع شهری، روستایی و محلات، استفاده از ظرفیت محلات و روستاها برای تسریع در پاسخگویی به حوادث و سوانح و بالابردن توان خودامدادی مردم در مقابله با حوادث، ساماندهی، جذب و مدیریت نیروهای داوطلب در حوادث و سوانح از دیگر اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال محسوب می‌شود.

موسوی افزود: به منظور تربیت تیم‌های امدادی جامعه محور و داوطلب در جوامع محلی با رویکرد تربیت نیروهای پاسخگوی اولیه در ساعات آغازین حوادث، مکان یابی و جانمایی فضاهای مناسب برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان در حوادث و سوانح و بهره‌گیری از ظرفیت خانه‌های هلال برای مدیریت و هدایت کمک‌های مردمی در حوادث و سوانح راه‌اندازی خانه‌های هلال در استان زنجان را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: راه‌اندازی خانه‌های هلال در راستای تحقق برنامه‌های پنج ساله جمعیت هلال احمر و ارتقای شاخص مشارکت‌های مردمی و تامین منابع داوطلبی با ایجاد خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از سه هزار و 100 عضو فعال در گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در خانه‌های هلال استان داریم.

مدیر شرکت خدماتی، صنعتی و تخصصی شهرک روی زنجان نیز در این مراسم افزود: این شرکت 80 واحد صنعتی و کارگاهی را پوشش می‌دهد.

به گفته باقر پسند، با راه‌اندازی خانه هلال می‌توانیم برای هشت هزار کارگر فعال در این مجموعه آموزش‌های امدادی را با کمک هلال احمر زنجان ارائه دهیم.

وی یادآوری کرد: علاوه بر این تعداد کارگر، اعضای خانواده‌های آنها نیز می‌توانند از آموزش‌های مورد نیاز که توسط هلال احمر ارائه خواهد شد بهره مند شده و در حوادث بتوانند اقدامات اولیه مقابله با حوادث را انجام دهند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر