logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۴۸۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون فضای مجازی و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور ​:

ضرورت راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات برای مدیریت فضای مجازی/ حذف نام و عکس سردار سلیمانی در پلتفرم‌های خارجی نشان از تاثیرگذاری مکتب این شهید است

ضرورت-راه‌اندازی-شبکه-ملی-اطلاعات-برای-مدیریت-فضای-مجازی-حذف-نام-و-عکس-سردار-سلیمانی-در-پلتفرم‌های-خارجی-نشان-از-تاثیرگذاری-مکتب-این-شهید-است-
معاون فضای مجازی و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: باید فکری به حال فضای مجازی کشور شده و شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی و شبکه‌های داخلی تقویت شود.

به گزارش موج رسا; سید علیرضا آل داود در پخش زنده روبیکا، به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیماتی  با تسلیت سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی،ظهارداشت: سردار سلیمانی موج بسیار عمیق و تاثیرگذاری بر دل‌ها و قلوب مردم در جهان داشت.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی افزایش عمق راهبردی و حرکت جهادی در محور مقاومت بود، افزود: سردار سلیمانی نقش مهمی در تحولات محور مقاومت و ایجاد تمدن نوین اسلامی داشت که مورد تاکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

پژوهشگر و کارشناس رسانه بیان داشت: ایشان از ثانیه‌ای که بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری صادر شد تا ساعت شهادت در این راستا حرکت کرده و اجازه نداد منویات مقام معظم رهبری بر روی زمین بماند.

وی با اشاره به احصای ۲۷ ویژگی بارز سردار سلیمانی، افزود: نبوغ نظامی، سلحشوری، شهادت طلبی، اخلاص، ارادات و تمسک به ائمه اطهار(ع)،  ولایت پذیری از مهمترین ویژگی‌های سردار سلیمانی است.

آل داود با بیان اینکه سردار سلیمانی دیپلماتی برجسته بود و در سفر دیپلماتیک ایشان را ترور کردند،بیان داشت: سرعت عمل و اقدام به هنگام، بیان تاثیرگذار، علاقه‌مند به فرهنگ و هنر ،فراجناحی بودن، ارتباط با جوانان، ارتباط عمیق با خانواده و توجه به کمال از دیگر ویژگی‌های این سردار بزرگ اسلام بود.

وی با اشاره به ابعاد رسانه‌ای ترور سردار سلیمانی، گفت: یکی از مهمترین موضوعات در انتقام خون سردار سلیمانی محاکمه ترامپ و افراد دخیل در شهادت این سردار بزرگ است اما مهمتر از این مسئله اخراج آمریکا از منطقه است که در سال جدید با خروج از عراق شکل گرفته است.

معاون فضای مجازی و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: سردار سلیمانی ضمن داشتن روحیه جنگ، دارای روحیه نرم.افزاری بود و استراتژی وی در مبارزه و مقاومت به عنوان  اسم رمز در منطقه ماندگار شد.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی اگر چه در جهان حقیقی یکبار ترور شد اما در فضای مجازی بارها توسط دشمنان ترور شد چرا که دشمن متوجه عملکرد مکتب فکری سردار سلیمانی بود.

آل داود خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می‌کنند با حذف عکس، تصویر و یادداشت سردار سلیمانی وی از خاطره مردم جهان حذف خواهد شد در حالی که نمی‌دانند همانگونه که فرهنگ عاشورا حذف نشد، مکتب سردار سلیمانی هم باقی خواهد ماند.

وی یادآورشد: همه کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر فضای سایبری خود را کنترل نکنند، مردمشان  در ید قدرت دیگران قرار می‌گیرند و به همین دلیل حاضر نیستند حاکمیت فضای مجازی را از دست بدهند.

کارشناس فضای مجازی با بیان اینکه با وجود پلتفرم‌های خارجی جامعه ما از سوی دیگران مدیریت می‌شود، افزود: درحالیکه در بیانیه گام دوم خودکفایی در فضای مجازی مورد تاکید است اما متاسفانه در فضای مجازی افرادی همچون سردار سلیمانی را نداریم که در عمل گوش به فرمان ولی باشد.

پژوهشگر و کارشناس رسانه با بیان اینکه جنگ شناختی در پلتفرم‌های آمریکایی جریان دارد و ما هنوز به خودکفایی در این زمینه نرسیده‌ایم  یادآورشد: اگر حضور در این فضا منجر به شکست شود، تلفات متفاوت است چرا که دشمن تلاش می‌کند با شبهه و عملیات جعلی این فضا را در اختیار خود داشته باشد.

آل داود با اشاره به عضویت ۵۰ میلیون نفر در پلتفرم‌های خارجی، گفت: باید فکری به حال این فضا شده و شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی و شبکه‌های داخلی تقویت شود.

وی ادامه داد: پلتفرم‌های خارجی با حذف سردار سلیمانی می‌خواهند جای داعش جلاد و شهید را عوض کنند که نباید اجازه دهیم در داخل ما را تحقیر کنند.//ن 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر