logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۴۸۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر شورای هماهنگی شورای مواد مخدر استان زنجان خبرداد

حمایت از ۲۳ طرح توانمندسازی معتادان در استان زنجان

حمایت-از-۲۳-طرح-توانمندسازی-معتادان-در-استان-زنجان-
دبیر شورای هماهنگی شورای مواد مخدر استان زنجان گفت: از ۲۳ طرح ارائه شده در حوزه توانمندسازی معتادان در استان زنجان حمایت می‌شود.

به گزارش موج رسا; فاطمه رضایی امروز در جلسه کمیته مشارکت‌های مردمی استان زنجان، اظهارداشت: جلسه گذشته در خصوص وضعیت اشتغال بهبودیافتگان و تاثیرگذاری و ماندگاری افراد بحث‌هایی شد تا در خصوص نحوه حمایت ستاد بر اساس ارائه طرح تصمیم‌گیری شود.

وی گفت: پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری پس از تایید پروپوزال توسط دانشگاه، تحویل دبیرخانه شده و پس از تایید حمایت لازم انجام می‌شود که باید این طرح‌ها نوآور بوده و تکراری نباشد.

این مسئول بیان داشت: همه ساله مبالغی برای سازمان‌های مردم نهاد تصویب می‌شود که طبق دستورالعمل این مبالغ به موسسات اختصاص می‌یابد.

دبیر شورای هماهنگی شورای مواد مخدر استان زنجان از تصویب ۲۳ طرح برای حمایت و توانمندسازی در سال جاری عنوان کرد و افزود: مبلغ این حمایت ۳۰ میلیون تومان بوده و نظارت بر اجرای طرح‌ها انجام می‌شود.

حمیدی، دبیر کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای مواد مخدر استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد با عنوان یاریگران زندگی در استان زنجان مورد حمایت قرار می‌گیرد که تاکنون ۲۳ طرح از موسسات جمع‌آوری شده است. 

وی با اشاره به طرح جمع‌آوری معتادان متهاجر، گفت: کلاس‌های آموزشی برای این افراد برگزار می‌شود.

این مسئول گفت: بر اساس مصوبات ستاد مواد مخدر و حمایت از بهبود یافتگان مساعدت کمک هزینه بیمه‌ای برای بهبود یافتگانی که دارای گواهی سلامت هستند انجام می‌شود.

نماینده بهزیستی در امور اشتغال بهبودیافتگان نیز در ادامه این جلسه از فعالیت ۲۱ موسسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان زنجان خبرداد و گفت: از این تعداد ۱۶ موسسه دارای مجوز اقامتی بهبود یافتگان هستند.

وی ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری ۲۰۱ نفر آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای را دریافت کرده‌اند که از این تعداد برای برخی گواهی صادر شده است.

حیدری تعداد افراد شاغل بهبود یافته را ۷۰ نفر عنوان کرد و گفت: در ۹ ماهه سال جاری به ۶۱ بهبود یافته تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده است.

"محمد حسن سرابی" نماینده اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان زنجان از ایجاد بستر برای توانمندسازی زندانیان خبرداد و گفت: در بحث حرفه‌آموزی استان رتبه سوم کشوری را دارد.

وی ادامه داد: ۲۸۰ بهبود یافته در دوره‌های آموزشی اداره کل امور زندان‌های استان شرکت کرده‌ و در حوزه‌های مختلف مشغول به کار هستند.

وی زنجان را جزو ۱۰ استان برتر با ۷۷ درصد در حوزه اشتغال عنوان کرد و گفت: آموزش‌های مهارتی بر اساس نیازسنجی و مهارت افراد ارائه می‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر