logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۴۸۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

لزوم آمادگی برای مقابله با موج افزایشی کرونا

لزوم-آمادگی-برای-مقابله-با-موج-افزایشی-کرونا
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: از آن‌جایی که اُمیکرون ویروسی با گسترش سریع است، ما ۱۰۰ درصد موج افزایشی مبتلایان به این ویروس را در کشور خواهیم داشت اما امیدواریم با توجه به واکیسیناسیون میزان مرگ و میر و بستری افزایش پیدا نکند.

به گزارش موج رسا; پیام طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت ابتلای مردم به کرونا، اظهار کرد: امروز بستری های کرونایی در بیمارستان‌ها محدود است، مراجعه به اورژانس‌ها تا حدی کاهش یافته و ثابت است.خوشبخانه هنوز با آن درگیری روبرو نشده‌ایم اما باید آمادگی لازم در این باره وجود داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه ما در کشور بالای ۵۰ هزار کیس مثبت در روز داشته ایم، زیر ساخت‌ها در کشور  در اغلب بیمارستانها موجود است و انشالله مشکلی پیش نیاید.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ادامه داد: از آن‌جایی که اُمیکرون ویروسی با گسترش سریع است، ما ۱۰۰ درصد موج افزایشی مبتلایان به این ویروس را در کشور خواهیم داشت اما امیدواریم با توجه به واکیسیناسیون میزان مرگ و میر و بستری افزایش پیدا نکند.

وی درباره تعطیلی مدارس و یا اعمال محدودیت در این مراکز آموزشی، خاطرنشان کرد: ما تنها در ستاد علمی توصیه پزشکی می‌کنیم، درباره مدارس و تعطیلی آن‌ها باید بگویم که به واسطه کرونا برخی از دانش آموزان مناطق محروم از تحصیل بازماندند و درس را رها کردند، بنابراین اگر مدارس به طور کلی تعطیل شود، آن دانش آموزان مناطق محروم باید برای تحصیل به کجا مراجعه کنند؟ آن ها نه امکان حضور در کلاس های آنلاین را دارند و نه..... ، طرحی که آموزش و پرورش مدارس را به صورت اختیاری با حداقل روزها دایر می‌کند بسیار مناسب است و باید ببینیم شرایط چگونه می شود، اگر ابتلا به امیکرون در حال افزایش بود، محدودیت‌ها افزایش خواهد یافت.

طبرسی درباره امکان تغییر محدودیت‌های کرونایی، عنوان کرد: محدودیت‌های فعلی برای شرایط فعلی است، اگر امیکرون شدت یابد و مبتلایان و فوتی ها افزایش پیدا کند نمی‌توانیم با همین منوال پیش برویم و باید تغییراتی داشته باشیم./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر