logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۴۷۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان مطرح کرد؛

رفتار سردار سلیمانی به عنوان کارگزار نظام، الگوی مردم سالاری دینی/ نقش سردار سلیمانی در دیپلماسی اقتصادی منطقه مغفول مانده است

رفتار-سردار-سلیمانی-به-عنوان-کارگزار-نظام،-الگوی-مردم-سالاری-دینی-نقش-سردار-سلیمانی-در-دیپلماسی-اقتصادی-منطقه-مغفول-مانده-است
مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان گفت: رفتار سردار سلیمانی به عنوان کارگزار نظام، الگوی مردم سالاری دینی محسوب می‌شود که باید مورد توجه مدیران جامعه باشد.

محسن لطیفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به ویژگی‌ تواضع و مهربانی سردار دل‌ها با اقشار مختلف جامعه، اظهارداشت: مردم‌داری، یکی از الگوهای مدیریتی در نظام اسلامی است و مسئولان و متولیان باید ارتباط نزدیک و صمیمی با مردم داشته باشند در این زمینه، خاطرات همرزمان، دوستان، خانواده و نیز ویدئوها و مطالب و منابعی که از سردار سلیمانی برجای مانده است نشان می‌دهد این سردار اسلام، با وجود داشتن قدرت و موقعیت بسیار برجسته، بسیار مردم‌دار، متواضع و مهربان بوده و تلاش می‌کرد با مردم به عطوفت، مهربانی و رافت اسلامی برخورد کند.

وی ادامه داد: از نشانه‌های زیبای تواضع و مهربانی سردار سلیمانی ارتباط صمیمی با کودکان است که در بسیاری از مراسم‌ها و دیدارها، کودکان حس عجیبی نسبت به سردار داشته و ایشان را یک پناه و آغوش امن می‌دانستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی یک مکتب است که باید رفتار ایشان را به عنوان کارگزار نظام اسلامی الگوی مردم سالاری دینی بدانیم که کارگزاران نظام اسلامی در اوج قدرت باید مهربان، متواضع و مردم‌دار باشند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان یکی از وجوه پنهان خدمات سردار سلیمانی را نقش ایشان در دیپلماسی اقتصادی منطقه عنوان کرد و گفت: این ویژگی بارز سردار دل‌ها مغفول مانده است و باید بیشتر به آن پرداخته شود.

لطیفی با بیان اینکه حضور داعش و ناامن شدن مرزهای کشورهای همسایه، یکی از موانع تعاملات اقتصادی، صادرات و واردات از کشورهای همسایه ایران بود، افزود: در چنین موقعیتی صادرات ایران به عراق قطع شد اما پس از پیروزی ایران بر داعش مرزها مجددا بازگشایی و روابط اقتصادی برقرار گردید.

وی خاطرنشان کرد: این وجه از تلاش سردار سلیمانی برای توسعه روابط اقتصادی و تعامل با کشورهای همسایه نباید نادیده گرفته شود گرچه متاسفانه رسانه‌های غربی و مزدوران رسانه‌ای خارج از کشور، القا می‌کنند که ایران در دفاع از مرزهای عقیدتی‌اش در منطقه، هزینه داده است.

این مسئول برضرورت برجسته‌سازی نقش امنیت در ایجاد مسیر و رونق تجارت ایران و شکوفایی اقتصاد به منظور آماده‌سازی مردم از نقش و تاثیر بی‌بدیل اقدامات شهید سلیمانی تاکید کرد و گفت: همچنین باید توجه داشت که امنیت، بنیان توسعه است و اگر در کشوری امنیت نباشد هیچ توسعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد و حتی دچار پیشرفت و شکست در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان ادامه داد: زمانی که سردار سلیمانی امنیت را در منطقه برقرار کرد و حتی پس از حمله داعش به مجلس شورای اسلامی و مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) در ایران، داعش توسط موشکهای سپاه در سوریه زمینگیر شد، این تحولات نشان داد که اگر در سوریه و عراق در مقابل داعش مقاومت نمی‌شد، باید منتظر حضور داعش در ایران بودیم و همانگونه که در سوریه و عراق شاهد از بین رفتن زیرساخت‌های زندگی بودیم در ایران نیز دچار آن وضعیت می‌شد.

لطیفی یادآورشد: مقابله هوشمندانه، به موقع و درایت سردار سلیمانی باعث شد نه تنها از این جنایت خونبار آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای عربی در شکل‌گیری داعش، گزندی به ایران نرسد بلکه با همت ایران و پاکسازی سوریه و عراق از این پدیده خطرناک، ایران متحدان نزدیکی را در سوریه، عراق و کردستان عراق به دست آورد که می‌توانند نقش عمده‌ای در امنیت منطقه داشته باشند و امنیت موجود منطقه، یک عامل توسعه برای ایران و کشورهای همسایه است.

این مسئول تصریح کرد: آمریکا همواره به دنبال «خاورمیانه ناامن» برای توجیه حضورش در منطقه بود و جمهوری اسلامی ایران با شعار «خاورمیانه امن» به دنبال حذف آمریکا از نقشه خاورمیانه است و شهادت سردار سلیمانی، خروج آمریکا، ابتدا از عراق و سپس خاورمیانه را کلید زده است و با حذف آمریکا از تحولات منطقه و افزایش امنیت و صلح میان کشورهای خاورمیانه، شاهد افزایش رونق اقتصادی منطقه و شکوفایی اقتصادی ایران خواهیم بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر