logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۴۷۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان در گفت‌وگوی اختصاصی با موج رسا؛

افزایش 17 درصدی کشف و دستگیری عناصر مرتبط با سرقت در استان زنجان/ 3 هزار سارق در زنجان دستگیر شدند

افزایش-17-درصدی-کشف-و-دستگیری-عناصر-مرتبط-با-سرقت-در-استان-زنجان-3-هزار-سارق-در-زنجان-دستگیر-شدند
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به افزایش 17 درصدی کشف و دستگیری عناصر مرتبط با سرقت در استان زنجان، گفت: 3 هزار سارق در استان زنجان دستگیر شده اند.

سردار رحیم جهانبخش در گفت‌وگو اختصاصی با موج رسا; با بیان اینکه متاسفانه در استان زنجان از ابتدای سال تا به این لحظه شاهد افزایش سرقت در عرصه‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: سرقت‌های خشن مانند کیف قاپی، زورگیری و... در مقایسه با سال قبل بسیار کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه سرقت‌های خرد که موجب نارضایتی مردم می‌شود، دلایل مختلفی دارد، ابراز کرد: مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در این حوزه اثرگذار است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه پلیس قاعدتا باید از جرائم پیشگیری کند و ما نمی‌توانیم خودمان را از بروز جرائم کنار بکشیم، تصریح کرد: بخش سنگینی از وظیفه پلیس کشف و دستگیری عناصر مرتبط با سرقت است.

افزایش 17 درصدی کشف و دستگیری عناصر مرتبط با سرقت در استان زنجان

وی با بیان اینکه امسال در حوزه کشف و دستگیری عناصر مرتبط با سرقت بیش از 17 درصد افزایش داشته‌ایم، عنوان کرد: یکی از عوامل و عناصری که می‌تواند دخیل در سرقت باشد معتادان متجاهر است که در این حوزه نسبت به سال قبل بیش از 50 درصد افزایش جمع آوری و دستگیری معتادان متجاهر را داشته ایم.

سردار جهانبخش با اشاره به افزایش وقوع سرقت و برنامه های پلیس در راستای کاهش سرقت در استان، افزود: برنامه‌های مختلفی از حیث پوشش امنیت تمام محلات، کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار، استفاده از ظرفیت سایر سازمان‌ها و ادارات در دستور کار پلیس قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین سرقت در استان زنجان سرقت اماکن خصوصی است، ادامه داد: اماکن خصوصی در مفاهیم پلیس شامل خانه باغ‌ها و ساختمان نیمه کار است.

فرمانده انتظامی استان زنحان با بیان اینکه بیشترین افزایش سرقت استان در حوزه اماکن خصوصی است، ابراز کرد: در این جا باید سازمانهای دیگر مانند شهرداری، نظام مهندسی، سازمان جهاد کشاورزی نیروی انتظامی را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه وقتی مجوز ساخت به یک واحد مسکونی صادر می‌شود این واحد مسکونی از نظر آتش نشانی، استحکام سازه، امنیت تاسیسات ناظر دارد، تصریح کرد: هر واحد مسکونی چندین ناظر در حوزه های مختلف دارد اما واحد مسکونی از نظر امنیتی ناظر ندارد.

سردار رحیم جهانبخش با اشاره به اینکه در برخی از ساختمان‌های نیمه کاره، سازنده مصالح را رها کرده و نگهبان خاصی هم نگرفته که بتواند از مصالح مراقبت کند و در اکثر موارد ساختمان‌های نیمه تمام هم حرز و دیوار خاصی ندارد، تاکید کرد: ما برای هر ساختمان نیمه کاره نمی‌توانیم یک نگهبان بگذاریم و باید حداقل امنیت رعایت شود.

وی با بیان اینکه باید ادارات پای کار بیاید و این موضوع در قالب نظارت امنیتی بر سازه و ساختمان اتفاق بیفتد، ادامه داد: همان طوری که باید توری کشیده شود تا آجر بر سر شهروندان نیفتد باید الزاماتی تعریف شود تا در و دیوار هم قبل از شروع به درونی سازی ساختمان ساخته شود و یا یک نگهبان استخدام کنند تا به پلیس کمک کند و در این راستا شرکت‌های انتظام پلیس هم در خدمت شهروندان هستند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه مسئولیت شهروندی هم در حوزه کاهش سرقت مهم است، تصریح کرد: اگر شهروندان شب یا نیمه شب در ساعات خلوت افرادی را می‌بینند که در خیابان‌ها پرسه می‌زنند و مشکوک و مضنون‌اند حتما به 110 گزارش دهند.

وی با بیان اینکه در بحث خانه باغ ها وقتی مجوز ساخت صادر می‌شود در رابطه با استحکام بنا و عدم امکان ورود سارق باید تمهیدات در نظر گرفته شود، ابراز کرد: در خانه باغ هایی که ساخته می‌شود باید تجهیزات ایمنی کافی برای جلوگیری از سرقت وجود داشته باشد.

سردار جهانبخش با بیان اینکه پلیس طبق وظیفه اش موظف است پیشگیری کند، تصریح کرد: این امر در حد مقدورات پلیس میسر است و مقدورات ما مشخص می‌باشد البته توانمندی پلیس بسیار بالاتر از این‌ها است.

دستگیری 3 هزار سارق در زنجان

وی با اشاره به ایثار و رشادت های پلیس و فعالیت های جهادی کارکنان ناجا، افزود: تا به امروز نزدیک به 3 هزار نفر سارق در سطح استان دستگیر شده اند که بخش قابل توجه سارقان معتادان هستند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه بیشتر سارقان معتادان بوده و سارقان خرد هستند، ادامه داد: برخی از معتادان بعد از جمع آوری به کمپ‌ها تحویل داده می‌شود.

وی بیان کرد: من بارها در مصاحبه‌ها گفته‌ام اگر کمپ‌ها ظرفیت داشته باشند در عرض 48 ساعت می‌توانیم تمامی معتادان متجاهر را  جمع کرده و تحویل کمپ‌ها می‌دهیم.

سردار جهانبخش در توصیه ای به شهروندان، خاطر نشان کرد: استفاده از قفل فرمان خودرو، قفل موتور سیکلت‌ها، دوچرخه ها، چفت و بست درب ها و... می‌تواند کمک حال پلیس باشد.

وی تصریح کرد: پلیس در کشف و پیجویی و پیگیری و تامین امنیت قطعا وظایفی دارد و کارکنان ناجا در این راستا در حال فعالیت هستند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر