logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۴۷۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سردار نقدی:

جهاد علمی از راه‌های روشن تقرب به خدا است

جهاد-علمی-از-راه‌های-روشن-تقرب-به-خدا-است-
معاون هماهنگ کننده سپاه جهاد علمی را از راه‌های روشن تقرب به خدا دانست و گفت: دانشمندان و پژوهشگران باید خود و علمشان را به طور کامل وقف اسلام و انقلاب کنند.

به گزارش موج رسا; سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی در مراسمی که به مناسبت هفته پژوهش با حضور فرماندهان، مدیران، فرهیختگان و تلاشگران عرصه پژوهش و جمعی از خانواده‌های متوفیان دانشمند حوزه فناوری پژوهش، در دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام برگزار شد، با گرامیداشت ایام حماسه‌ساز نهم دی و یاد و خاطره سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: همانگونه که جهاد با نفس یکی از مهمترین راه‌های رسیدن به خدا است، تلاش و جهاد علمی نیز راه روشن تقرب به خدا است.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جهاد علمی مولفه‌هایی دارد که پیداکردن صورت مسئله و داشتن فرمول‌های حل مسئله از جمله این مولفه‌ها به شمار می‌آید.

نقدی، کار کردن کلیشه‌ای را بی‌اثر توصیف و اظهار کرد: باید طرح‌های جدید ارائه کنیم و در روش‌های تحقیقی با کنار گذاشتن کلیشه‌ها انقلاب کنیم. دست پژوهشگران را در این حوزه باز بگذاریم و از آنها حمایت کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد: سومین مولفه جهاد علمی و موفقیت در این عرصه این است که دانشمندان و پژوهشگران باید خود و علمشان را به طور کامل وقف اسلام و انقلاب کنند تا مانند شهید سلیمانی که وجودش را وقف انقلاب و جهان اسلام کرد، اثرگذار و ماندگار شوند.

در ابتدای این مراسم، گزارش کاملی در حوزه پژوهش، دستاوردهای دانشگاه، برنامه‌های آینده و تحولات حوزه پژوهش و فناوری درخصوص مولفه جهت دهنده فضای و محیط پژوهشی، نیروی انسانی زبده و متخصص و مدل عملیاتی برنامه‌ریزی و پژوهشی توسط دبیر مراسم ارائه شد.

در پایان این مراسم از نخبگان و تلاشگران عرصه پژوهش و خانواده‌های دانشمندان متوفی دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر