logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۴۷۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان در گفت‌وگو با موج رسا:

ولایت‌پذیری؛ شاخصه‌ای که حاج قاسم را محبوب دل‌ها کرد/ خادم مردم بودن در عمل و گفتار، الگوی شهید حاج قاسم سلیمانی برای مسئولان است

ولایت‌پذیری؛-شاخصه‌ای-که-حاج-قاسم-را-محبوب-دل‌ها-کرد-خادم-مردم-بودن-در-عمل-و-گفتار،-الگوی-شهید-حاج-قاسم-سلیمانی-برای-مسئولان-است
امام جمعه ماهنشان گفت: سردار سلیمانی در رفتار و عمل دارای شاخصه‌هایی بود که نشات‌گرفته از مکتب اهل بیت(ع) بود و ولایت‌پذیری، یکی از شاخص‌های این شهید عزیز بود و به خاطر همین شاخصه‌ها محبوب دل‌ها شده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان در کنار تالم و تاثری که به همراه داشت به نوعی منسجم‌کننده دیدگاه‌ها و نزدیک‌کننده دل‌ها به یکدیگر بود.

وی با بیان اینکه خیر و برکات فراوانی هم در زندگی و هم در شهادت این شهید بزرگوار وجود دارد، خاطرنشان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سرداری متواضع و فروتن بود و علی‌رغم این که می‌توانست بر منصب‌های بزرگی در داخل کشور بنشیند، جهاد و برقراری امنیت برای وطن را ترجیح داد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی، محبوب دل‌های مردم شد، افزود: وعده قرآن کریم است که می‌فرماید خداوند متعال، افرادی که از روی اخلاص و نیت الهی به مردم خدمت می‌کنند را محبوب دل‌ها می‌کند و شهید سلیمانی، یکی از آن‌هاست.

وی با بیان اینکه ایشان مرد مقاومت و عمل بود و قطعاً آنچه بر زبان جاری می‌ساخت را عملیاتی می‌کرد، ادامه داد: سردار سلیمانی در رفتار و عمل دارای شاخصه‌هایی بود که نشات‌گرفته از مکتب اهل بیت(ع) بود و ولایت‌پذیری، یکی از شاخص‌های این شهید عزیز بود و به خاطر همین شاخصه‌ها محبوب دل‌ها شده است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به روحیه مردمی و ساده‌زیستی شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: ساده‌زیستی از جمله صفات سردار شهید حلج قاسم سلیمانی بود و باعث جذب دل‌ها شد همچنین ساده‌زیستی از دلایل محبوبیت ایشان هم بود.

وی با بیان اینکه ساده‌زیستی شهید حاج قاسم سلیمانی باید الگوی مدیران در گام دوم انقلاب باشد، تصریح کرد: آنچه باعث جدایی مردم از مسئولین می‌شود، تجمل‌گرایی است و این تجمل‌گرایی در زندگی شهید سلیمانی دیده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ابراز کرد: امیدواریم دولت کنونی که با شعار مردمی بودن و انقلابی بودن بر سر کار آمده، زندگی و منزل ساده سردار سلیمانی و البته تمام ابعاد زندگی ایشان را الگوی قرار دهد.

امام جمعه ماهنشان در خصوص مهربانی و مردم‌داری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان الگویی برای مدیران انقلابی گفت: نبودن حاجِب و حائل بین شهید سلیمانی و مردم، دسترسی آسان مردم به ایشان، در بین مردم بودن، منحصر نبودن در دفتر کار، اسیر پُست و مقام نبودن، خادم مردم بودن در عمل و رفتار و گفتار، نگاه نکردن از بالا به پایین، دلسوز مردم و وطن بودن، ولایت‌پذیری و فدایی ولایت بودن از جمله ویژگی‌های الگویی ایشان برای تمام مسئولان است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر