logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۴۷۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان در گفت‌وگو با موج رسا:

تثبیت اقتدار مردمی و غربالگری انقلابیون واقعی با مدعیان دروغین از پیام‌های حماسه 9 دی است

تثبیت-اقتدار-مردمی-و-غربالگری-انقلابیون-واقعی-با-مدعیان-دروغین-از-پیام‌های-حماسه-9-دی-است
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه حماسه 9 دی‌ از جمله نقاط عطف در تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است که توانست یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین توطئه‌ها علیه کشور را خنثی سازد، گفت: تثبیت اقتدار مردمی و معنوی انقلاب و رهبری، تثبیت نقش و جایگاه ولایت، تقویت انسجام مردم و نظام، غربالگری انقلابیون واقعی با مدعیان دروغین و شکست توهمات و توطئه غرب علیه ایران از مهمترین پیام‌های این حماسه است.

حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه 9 دی، یوم‌الله است، اظهار داشت: ۹ دی به این دلیل یوم‌الله است که در این روز، شاهد فتح قلوب و نصرت الهی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در یوم‌الله 9 دی، آرزوی شیاطین برای حداقل‌ها هم که همانا درگیری و جنگ داخلی در کشورمان بود به تدبیر خورشید فروزان جهان اسلام، ناکام ماند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: این روز، ماندگار و عید اکبر انقلاب اسلامی و روز پیروزی حق و نویدبخش فجر توحید و عدالت و نجات مستضعفان است.

استاد حوزه علمیه در خصوص پشت پرده فتنه سال ۸۸ گفت: فتنه ۸۸ یک برنامه طراحی‌شده از سوی دشمنان از جمله بیگانه‌هایی با محوریت آمریکا، رژیم غاصب و کودک‌کُش صهیونیستی، انگلیس و منافقین ضدّ انقلاب اعم از قدیم و جدید و همچنین خواص بی‌بصیرت و فرقه‌های نوظهور بود.

وی با بیان اینکه هدف آن‌ها براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: این هدف را حداقل از ۱۰ تا ۱۵ سال قبل از آن آماده کرده بودند و مهمترین هدف فتنه سال ۱۳۸۸ ایجاد گُسست در رابطه امام و امت بود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه حماسه 9 دی‌ از جمله نقاط عطف در تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است که توانست یکی از پیچیده‌ترین و سخت‌ترین توطئه‌ها علیه کشور را خنثی سازد، اظهار کرد: تثبیت اقتدار مردمی و معنوی انقلاب و رهبری، تثبیت نقش و جایگاه ولایت، تقویت انسجام مردم و نظام، غربالگری انقلابیون واقعی با مدعیان دروغین و شکست توهمات و توطئه غرب علیه ایران از مهمترین پیام‌های این حماسه است.

امام جمعه ماهنشان با اشاره به فرمایشات امامین انقلاب مبنی بر تمکین به قانون تصریح کرد: نظر شخصی را نباید ارجح‌تر از نظر قانون قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند اگر قانون‌شکنی باب شود، هرج و مرج خواهد شد، گفت: انتخابات، مسابقه ملی است و کسانی که اصل نظام را قبول ندارند نباید در مراکز تصمیم‌گیری و مدیریت وارد شوند و رعایت مُرّ قانون، اهانت نکردن به نهادهای قانونی از جمله معیارها و آداب لازم بوده و همه باید مطیع قانون باشند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری ابراز کرد: چه در زمان بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات و چه در قبول نتیجه انتخابات، کسی حق ندارد از مُرّ قانون عبور کند.

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص ضرورت بزرگداشت و گرامیداشت 9 دی گفت: حماسه 9 دی، یوم‌الله است و مومنین باید این روز خدایی را پاس بدارند چرا که بازخوانی و تجزیه و تحلیل حوادث گذشته، یکی از راه‌های بصیرت‌افزایی و لزوم جلوگیری از تحریف این حماسه ماندگار است.

وی اظهار داشت: توجه به وحدت‌آفرینی و تقریب و انسجام ملی با تاکید بر جنبه‌های ایجابی حماسه 9 دی، توجه به درس‌ها و پیام‌های این حماسه به‌ویژه نقش بصیرت و ولایت در عبور از فتنه‌ها، توجه به الگوگیری از حماسه 9 دی در راستای انجام رسالت تبیینی و خنثی‌سازی جنگ شناختی دشمن و استفاده از فرصت این مراسم برای تبیین شرایط موجود و امیدآفرینی و تبیین امکان‌های فتنه‌گری در آینده از دیگر دلایل ضرورت گرامیداشت یوم‌الله 9 دی است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر