logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۴۶۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

۹ دی روز بصیرت و مبارزه با فتنه است/ همیشه با یک سلاح نمی‌شود با دشمن جنگید

۹-دی-روز-بصیرت-و-مبارزه-با-فتنه-است-همیشه-با-یک-سلاح-نمی‌شود-با-دشمن-جنگید
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ۹ دی روز بصیرت و مبارزه با فتنه است. گفت: همیشه با یک سلاح نمی‌شود با دشمن جنگید.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه با اشاره به ایام فاطمیه، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) کامل‌ترین الگوی زنان دنیا و آخرت است.

وی با بیان اینکه عرض ارادت به ایشان زمانی اثر بخش است که او را بشناسیم، ابراز کرد: در نظر داریم در طول مدت ایام فاطمیه الگو زنان این دنیا و آخرت را به مردم معرفی کنیم.

امام جمعه زنجان با اشاره به حدیثی از حضرت محمد (ص)، تصریح کرد: بهترین مرد در بین مردان شما علی(ع)، بهترین جوان در بین جوانان حسن و حسین(ع)، بهترین زن در بین زنان زهرا(س) است.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه همیشه انسان به دنبال قهرمان است، عنوان کرد: مسیر زندگی قهرمان بر روی زندگی کسی که آن قهرمان را می‌پذیرد تاثیر می‌گذارد.

وی با اشاره به خطبه فدکیه و دفاع حضرت زهرا(س) از امامت و ولایت، افزود: حضرت زهرا(س) می‌فرمایند: خداوند ما را الگو و امام قرار داده تا وحدت و هماهنگی در جامعه ایجاد شود و اگر پشت سر ما حرکت کنید در جامعه تفرقه و جدایی نمی‌افتد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) از هر فرصتی برای دفاع از ولایت و امامت استفاده می‌کردند؛ ابراز کرد: پاسداری از امامت، پاسداری از قرآن و دین اسلام است.

وی با اشاره به بیماری حضرت زهرا(س) و عیادت زنان انصار و مهاجرین از ایشان، خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) جلسه عیادت از بیمار را به یک جلسه سیاسی دفاع از ولایت و امامت تبدیل کرد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به زنان انصار و مهاجرین گفت: که به مردان بگوئید وای بر آنها، ادامه داد: آن ها اشتباه انتخاب کردند و شایسته سالاری را رعایت نکردند.

وی با اشاره به ولادت حضرت عیسی مسیح (ع)، ادامه داد: متاسفانه در طول تاریخ اربابان کلیسا ابزار دست اربابان زر و زور بوده اند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه متاسفانه چیزهایی در بین مسیحیان شایع شده است که نه با عقل همخوانی دارد و نه با شرع، ادامه داد: متاسفانه در مسیحیت این طور مطرح است که اگر مسیح سیلی بر صورت شما زد شما طرف دیگر صورت خود را به سمت او بگیرید تا سیلی دیگری بزند در حالی که این خلاف سیره پیامبران است.

وی با بیان اینکه ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم یکی از رسالت های پیامبران است، تاکید کرد: حضرت عیسی مسیح (ع) به هیچ کسی ظلم روا نمی‌داشت.

آیت الله خاتمی با اشاره به صدور فرمان امام برای به دست گیری امنیت پرواز هواپیما های غیر نظامی توسط سپاه پاسداران، ادامه داد: سپاه پاسداران به خوبی تا به امروز این کار را انجام داده است.

وی با بیان اینکه سطح باسوادی ۹۳ درصدی مردم ایران کم است، تاکید کرد: سطح باسوادی در جمهوری اسلامی باید به ۱۰۰ درصد برسد.

امام جمعه زنجان با اشاره به روز ۹ دی؛ ابراز کرد: ۹ دی روز بصیرت و مبارزه با فتنه است.

وی با اشاره به بیانات رهبر ی؛ تصریح کرد: رهبری در یکی از فرمایشات خود در خصوص روز ۹ دی بیش از ۷۰ بار کلمه بصیرت را تکرار کرده اند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه بصیرت یعنی شناخت زمان، نیاز، ادامه داد: بصیرت یعنی شناخت اولویت ها، دوست و دشمن، شناخت وسیله ای که باید در برابر دشمن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه دشمن را باید شناخت و به موقع اقدام کرد؛ افزود: همیشه با یک سلاح نمی شود با دشمن جنگید.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر