logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۴۶۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

بودجه بنیاد شهید و امور ایثار گران ۵۵ درصد رشد داشته است

بودجه-بنیاد-شهید-و-امور-ایثار-گران-۵۵-درصد-رشد-داشته-است
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به رشد بودجه ای اینهاد، گفت: بودجه بنیاد شهید و امور ایثار گران ۵۵ درصد رشد داشته است.

به گزارش موج رسا; سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پنجشنبه شب در دیدار صمیمی با ایثارگران استان زنجان اظهار کرد: سفر به زنجان هفتمین سفر استانی من است.

وی با بیان اینکه هر سفر استانی که انجام می‌شود، مسائل و مشکلات احصا شده و ارزیابی ها صورت می گیرد، ابراز کرد: برنامه مدونی تهیه می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اينکه بنیاد شهید یک نهاد انقلابی است؛ تصریح کرد: یکی از اهداف این نهاد توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم جامعه ایثارگری کشور است. 

وی با اشاره به درخواست‌ها ایثارگران عنوان کرد: برخی درخواست‌هایی که ارائه شده در حیطه وظایف قانونی بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی دیگر خارج از حیطه وظایف است.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به سوالات ایثارگران در رابطه با اجرا نشدن برخی قوانین مصوب برای ایثارگران، تاکید کرد: تصویب قوانین متعدد و دیده نشدن بار مالی و ضوابط اجرایی برای قوانین تصویب‌ شده یکی از دلایل اجرا نشدن قوانین در حوزه ایثار گری است.

 وی با اشاره به وظایف فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ادامه داد: بنیاد شهید وظایف فرهنگی خود را تعطیل کرده و گام‌به‌گام از این عرصه دور شده است. 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به بودجه ۳۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران درسال گذشته، ابراز کرد: فقط ۱۰۰ میلیارد تومان از این بودجه به بخش فرهنگی اختصاص یافت که این رقم در برابر کل بودجه تقریبا هیچ است.

وی با اشاره به اینکه پاسخ درخوری به نیازهای معیشتی داده نشده است و این مشکل همه جامعه در کشور است، تصریح کرد: مشکل  اشتغال و معیشت اقشار مختلف ایثارگر همانند کل مردم در کشور است که برخی نیازها هنوز تبدیل به قانون نشده و لازمه آن تبدیل شدن آن به قانون در مجلس است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به به احصای مجموعه وظایف قانونی مرتبط با ایثارگران، عنوان کرد:  بر اساس این وظایف  نرخ‌های امسال قیمت‌ها بروزرسانی شد و به ۱۲۶ هزار میلیارد تومان رسیدیم؛ اگر همه مشمولان از همه بخش‌های قانون بهره‌مند شوند، این میزان بودجه نیاز است.

وی با با اشاره به پیگیری های بنیاد شهید و امور ایثار گران برای افزایش بودجه این نهاد، عنوان کرد: در این راستا اعتبارات عمرانی و فرهنگی این نهاد حذف شد و در نهایت ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای ما در نظر گرفتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثار گران در خصوص  بدهکاری ۱۴  هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: بخشی از این بدهی‌ها، شهریه دانشجویان است.

وی با بیان اینکه بیشترین رشد بودجه در بین دستگاه‌ها برای بنیاد شهید و امور ایثارگران است، ابراز کرد: بودجه این نهاد با ۵۵ درصد رشد بیشترین رشد بودجه‌ای را داشته است.

قاضی‌زاده با بیان اینکه مطالبه‌گری باید از راه درستی انجام شود، افزود: سامانه «شمسا» سامانه استعداد یابی مدیران است و به همین منظور در این سامانه پس از ثبت نام افراد، کسانی که شرایط لازم را داشته باشند در بانک اطلاعات مدیران بنیاد جمع‌بندی و  مورد سنجش قرار می‌گیرند و برای جایگاه مورد نظر به اداره استخدامی‌ معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه رکن اصلی جنگ، مادران و همسران شهدا بوده‌اند، خاطر نشان کرد:  مادران نقش بسیاری در تربیت رزمندگان داشتند و از این افراد نباید بی‌خبر ماند که در این راستا نهضت تولید فیلم توسط استان‌ها ایجاد شده است تا این شخصیت‌ها را معرفی کند و این امر نیازمند همکاری سازمان صداو سیما است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر