logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۴۶۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

استان زنجان بیش از مساحت و جمعیت خود در انقلاب اسلامی، نقش ایفا کرده است

استان-زنجان-بیش-از-مساحت-و-جمعیت-خود-در-انقلاب-اسلامی،-نقش-ایفا-کرده-است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: زنجان، دیار حکیمان، فقیهان، فلاسفه، غواصان دریادل و پایتخت شور و شعور حسینی است و نقش پررنگی در دوران مختلف انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در دیدار سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی (معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران) اظهار داشت: زنجان، دیار حکیمان، فقیهان، فلاسفه، غواصان دریادل و پایتخت شور و شعور حسینی است و نقش پررنگی در دوران مختلف انقلاب اسلامی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان حدود 1.3 درصد مساحت و جمعیت کشور را دارد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه اسماً در دوران انقلاب، حکومت نظامی در زنجان نبود اما عملاً حکومت نظامی وجود داشت.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اولین تظاهرات بانون کشور در مبارزات انقلاب از زنجان شروع شده است، افزود: زنجان، دریا و دریاچه ندارد اما به عنوان دیار غواصان دریادل، لقب گرفته چرا که بهترین غواصان و شهدای سرافراز دوران دفاع مقدس از استان زنجان بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جماعه زنجان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) راجع به حضرت فاطمه(س) گفت: ایشان فرمودند اگر حُسن، خوبی، قشنگی، نکویی و زیبایی بخواهد تشخّص و نمود عینی پیدا کند در دخترم فاطمه(س) خلاصه می‌شود.

وی با بیان اینکه ایشان در ادامه فرمودند این هم کافی نیست و فاطمه، بالاتر از این صفت است، افزود: هیچ چیزی بهتر از جان وجود ندارد لذا بالاتر بودن فاطمه(س) از حُسن یعنی چیزی که عقل و فکر شما بیشتر از این کشش ندارد اما دخترم فاطمه(س) هم از نظر اصالت و شرافت خانوادگی و هم از لحاظ خمیرمایه وجودی و تربیتی و هم از نظر بزرگی و کرامت، بالاتر از این تعابیر است.// آ و ک

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر