logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۴۶۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

ورود سامانه بارشی جدید و آغاز دوباره بارش باران و برف در کشور از امروز

ورود-سامانه-بارشی-جدید-و-آغاز-دوباره-بارش-باران-و-برف-در-کشور-از-امروز
سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز و آغاز دوباره بارش باران و برف در نوار غربی کشور خبر داد و اعلام کرد: با توجه به بارش‌ها احتمال وقوع آب‌گرفتگی و کولاک برف در برخی استان‌ها وجود دارد.

به گزارش موج رسا; براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب و جنوب غرب کشور و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، شمال فارس و بوشهر، برخی مناطق اصفهان و استان‌های مرکزی و قم بارش باران همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است که در مناطق مستعد سبب رعدوبرق و وزش تگرگ خواهد شد.

امروز ارتفاعات شمال شرق و شمال خوزستان، جنوب لرستان، غرب کردستان، غرب آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری خواهد بود.
 
فردا بارش‌ها همراه با وزش باد شدید موقتی علاوه بر مناطق فوق ادامه دارد البته از میزان بارش‌ها در مناطق شمال‌غرب و غرب کشور کاسته می‌شود. با حرکت این سامانه بارشی به سمت شرق، مناطقی از خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز شرقی در استان‌های گلستان، مازندران و سمنان نیز بارش‌ها رخ می‌دهد.
 
روز سه‌شنبه همچنین در برخی نواحی کویر مرکزی کشور در یزد، اصفهان و سمنان بارش پراکنده و وزش باد شدید رخ می‌دهد و به تدریج این سامانه از کشور خارج خواهد شد. شدت بارش‌ها فردا مربوط به چهارمحال و بختیاری، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان است.
 
بنابر این گزارش، از اواخر وقت فردا سامانه بارشی جدید از سمت شمال‌غرب وارد کشور و بارش‌ها در این ناحیه دوباره آغاز می‌شود.
 
روز چهارشنبه در شمال غرب و مناطقی از غرب کشور بارش باران و برف و کاهش دما رخ خواهد داد. در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان های گیلان و مازندران بارش باران و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.
 
روز پنجشنبه هفته جاری در برخی مناطق شمال غرب بارش برف رخ خواهد داد و در غرب کرمانشاه و کردستان برف و باران و در استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران پیش‌بینی شده است. در مناطق کوهستانی امتداد البرز نیز بارش برف خواهیم داشت.
 
روز جمعه این هفته در استان های گیلان،گلستان و مازندران شاهد بارش خواهیم بود. طی دو روز پایانی هفته در برخی از مناطق شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.
 
طی ۵ روز آینده بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود که وقوع مه و کولاک برف پیش‌بینی شده است.
 
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش‌ها و فعالیت این سامانه بارشی نسبت به احتمال جاری شدن روان‌آب، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، مسدود شدن جاده‌های کوهستانی و برف گیر، تاخیر یا لغو پرواز، تخریب سازه‌های موقت و سست و احتمال شکستن درختان هشدار داد.
 
استان‌های ساحلی دریای خزر از روز چهارشنبه تا جمعه شاهد کاهش محسوس دما خواهد بود.
 
غرب خلیج ‌فارس امروز و فردا و خلیج‌فارس، تنگه‌هرمز و دریای‌عمااز فردا تا روز جمعه این هفته مواج و متلاطم است. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز دریای‌خزر مواج خواهد بود.
 
آسمان تهران امروز نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش بینی شده است که از بعدازظهر و اواخر وقت روز جاری بارش باران و در برخی ساعات بارش باران و برف و وزش باد آغاز می‌شود که بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۲ و ۳ درجه خواهد بود که فردا کاهش دما به‌ویژه در ارتفاعات تا ۷ درجه مورد انتظار است.
 
شرایط جوی استان تهران از اواخر وقت فردا تا پایان روز پنجشنبه، قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.
 
بندرعباس و بوشهر امروز با بیشینه دمای ۲۷و۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین و همدان با بیشینه دمای ۷ درجه بالای صفر سردترین مراکز استان در‌ کشور است./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر