logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۴۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
افتخاری دیگر برای خدابنده ای ها؛

کشف نانو واکسن ریه و کسب مدال طلای جهانی توسط بانوی قیداری+تصاویر

کشف-نانو-واکسن-ریه-و-کسب-مدال-طلای-جهانی-توسط-بانوی-قیداری+تصاویر
زهرا علیخانی از تیم ایران پس از نفر اول از کشور کره جنوبی موفق به دریافت جایزه ویژه دوم مسابقات بین المللی اختراعات و کسب مدال طلای جهانی شد.

به گزارش موج رسا; زهرا علیخانی در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴اظهار کرد: در سال آخر مقطع دکتری در رشته میکرو بیولوژی دانشگاه کرمان در حال تحصیل هستم و در گذشته در آزمایشگاه آب و فاضلاب روستایی قیدار مشغول کار بودم و در حال حاضر در کرج مشغول فعالیت هستم.

وی افزود: در چند روز گذشته جشنواره و نمایشگاه بین المللی مخترعین در شهر سئول پایتخت کشور کره جنوبی برگزار شد.

علیخانی ادامه داد: مسابقات بین المللی اختراعات همه ساله زیر نظر مستقیم سازمان مالکیت فکری ملل متحد (WIPO) و حمایت فدراسیون جهانی مخترعین (IFIA) در کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی برگزار می شود که در نهمین دوره این رقابتها که وزارت زنان و خانواده کره جنوبی نظارت مستقیم بر آن داشت، ۲۰ کشور جهان ۱۲۰ اختراع و نوآوری خود را در این عرصه جهانی به معرض نمایش گذاشتند.

وی افزود: یک تیم ۱۸نفره ای که هشت نفر از آنها مخترع  و بقیه آنها کارآفرین بودند از طرف وزارت نیرو از کشورمان به سئول اعزام شدند که در پایان این مسابقات تیم ایران موفق به دریافت جایزه ویژه این جشنواره و مدال طلای جهانی شد.

علیخانی ادامه داد: واکسن ریه را کشف کردم و به عنوان اثرم به این جشنواره ارسال کردم.

وی با بیان اینکه این واکسن بر علیه میکروب سودومونو که باعث عفونت های مختلف در بدن می شود فعالیت می کند که تا به امروز هیچ نمونه داخلی یا خارجی از آن وجود نداشته است افزود: این عفونت ها کشنده است و در بیمارهائی که دارای نقص سیستم ایمنی هستند  یا افرادی که بیماریcf دارند و یا دچار سوختگی های شدید شده اند با این میکروب دست و پنجه نرم می کنند.

علیخانی ادامه داد: این اثر کشف شده در واقع تز ارشدم بود و این نانو واکسن را روی موش و خرگوش آزمایش کردم و به نتیجه رسیدم و به فرمول اصلی اش دست پیدا کردم و هم در اداره اختراعات ایران و هم در آمرکا به صورت پرو وژینال پتنت پذیرفته شده است و این اختراع هنوز به مرحله بالینی نرسیده است و  تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تیم ایران در این جشنواره دو مدال طلا،دو نقره و یک برنز کسب کرده است افزود: کشور ایران برای اولین بار موفق به کسب این مدالها شد.

علیخانی در پایان سخنان خود با بیان اینکه خانم قیومی مشاور وزیر نیرو نیز همراه تیم بانوان ایران در این جشنواره جهانی اختراعات بود عنوان کرد: موفق شدم جایزه بخش ویژه جهانی و مدال طلای این جشنواره را از آن خودم کنم و بابت این امر خدارا شاکر هستم.

شایان ذکر است که زهرا علیخانی از تیم ایران پس از نفر اول از کشور کره جنوبی موفق به دریافت جایزه ویژه دوم این جشنواره (semi Grand Prize) شد.

منبع اشراق آنلاین

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر