logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۴۶۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل گمرک استان زنجان خبرداد

صادرات ۴۰۰ میلیون دلاری استان زنجان

صادرات-۴۰۰-میلیون-دلاری-استان-زنجان
مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش صادرات استان زنجان، گفت: استان زنجان تا به امروز ۴۰۰ میلیون دلار صادرات داشته است.

به گزارش موج رسا; میرهاشم سیداحمد در شورای صادرات استان زنجان با بیان اینکه برای صادرات استان زنجان در سال جاری ۳۰۰ میلیون دلار صادرات در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال رکورد ۴۰۰ میلیون دلار صادرات از استان زنجان را ثبت کرده ایم.

وی با بیان اینکه امسال به ۵۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرک استان زنجان خواهیم رسید، ابراز کرد: امسال در واردات نیز رکورد های خوبی را ثبت خواهیم کرد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با بیان اینکه گمرک استان زنجان جزو  گمرک های برتر کشور است، تصریح کرد: در گمرک زمینی رتبه یک و در ورود موقت رتبه سوم کشور هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۱ قلم کالای صادراتی از گمرک استان زنجان صادر می‌شود، عنوان کرد: ۷۴ درصد سبد صادراتی استان زنجان را روی تشکیل می‌دهد.

سید احمدی با بیان اینکه ۲ درصد از سبد صادراتی استان زنجان سرب است، ادامه داد: ۷۶ درصد از سبد صادراتی استان را سرب و روی تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه درصورتی که سبد صادراتی استان اصلاح نشود در صورت بروز مشکلی با کشور ترکیه ۷۶ درصد صادرات استان دچار مشکل می‌شود، افزود: در استان زنجان ۹۳ شرکت از گمرک صادرات داشته اند که ۴۷ شرکت از ۹۳ شرکت در حوزه سرب و روی فعال هستند.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به صادرات ۵۳ میلیون دلاری شرکت کالسیمین، ابراز کرد: ۶۰ درصد صادرات استان زنجان به ترکیه است.

وی با بیان اینکه نسبت به نمونه مشابه سال قبل ۶۰ درصد افزایش واردات داریم، تصریح کرد: ۹۰ درصد کالا های وارداتی به استان مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید است.

سید احمدی با اشاره به رسوب ۲۵۵ خودرو سنگین در گمرک استان زنجان، عنوان کرد: بیش از ۱۳۰دستگاه از این خودرو ها از گمرک ترخیص شده اند‌.

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد واردات استان زنجان از کشور ترکیه است، ادامه داد: ۲۸ شرکت در استان از گمرک زنجان واردات خاک می‌کنند.

مدیرکل گمرک استان زنجان، افزود: در ورود موقت نسبت به سال قبل ۱۲۱ درصد وزنی و ۹۶ درصد از نظر دلاری افزایش داشته ایم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر