logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۴۶۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

کنترل قیمت اقلام در بازار باید در سطح کلان کشوری اتفاق بیفتد

کنترل-قیمت-اقلام-در-بازار-باید-در-سطح-کلان-کشوری-اتفاق-بیفتد
نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه مردم هم‌اکنون تحت فشار شدید اقتصادی هستند و این سیاست کلان است که باید وضعیت قیمت‌ها را کنترل کند، گفت: وقتی در سطح کلان نتوانند کاری کنند، سازمان‌های کوچک هر اندازه هم که تلاش کنند، کاری نمی‌توانند انجام دهند.

مظاهر یوسفی‌امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص اقدامات این انجمن در راستای جلوگیری از گرانی افسارگسیخته کالا و اقلام به‌ویژه در آستانه شب یلدا اظهار داشت: کنترل گرانی‌های امروز در اختیار مدیرانی در حد ریاست‌جمهوری است و اینطور نیست که بگوییم اقدامات انجمن سبب کاهش قیمت‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت‌ها در حد کلان و هیات دولت است که با شعار کاهش قیمت و کاهش تورم بر روی کار آمده‌اند، خاطرنشان کرد: وقتی این دسته از مدیران هیچ اقدامی نکنند و سیاست‌های کلان درست نشود، سازمان‌های خُرد استانی مانند انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نمی‌توانند کاری کنند.

یوسفی‌امیری گفت: طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه متاسفانه استان زنجان در تورم، جزء اولین استان‌های کشور شد و این مشکلات را در کارگروه تنظیم بازار نیز مطرح می‌کنیم اما تاثیری ندارد.

وی با اشاره به ضعف نظارت‌ها به بازار افزود: همیشه اینطور است که برای مثال؛ ابتدا به دلیل عدم نظارت‌ها مرغ، گران می‌شود و بعد از آن مجبور می‌شویم قانونی بدهیم که قیمت مرغ از یک نرخ مشخص بالاتر نباشد لذا مسئولان ستادی در استان منفعلانه وارد بازار می‌شوند و هیچ وقت فعالانه وارد بازار نمی‌شوند.

نایب‌رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه این انجمن نمی‌تواند به نظارت و تنظیم بازار ورود کند، گفت: هم بحث قانونی دارد و هم متاسفانه معاونت بازرسی سازمان صمت از انجمن حمایت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مردم هم‌اکنون تحت فشار شدید اقتصادی هستند و این سیاست کلان است که باید وضعیت قیمت‌ها را کنترل کند، اظهار داشت: وقتی در سطح کلان نتوانند کاری کنند، سازمان‌های کوچک هر اندازه هم که تلاش کنند، کاری نمی‌توانند انجام دهند.

یوسفی‌امیری با بیان اینکه اقتصاد ما تابع نرخ دلار شده است، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم بگوییم اقتصاد ما مجزا از دلار است و قیمت دلار که امروز به هر اندازه افزایش یابد، تاثیر خود را بر اقتصاد خواهد گذاشت چرا که جنس را گران خریده‌اند و گران هم خواهند فروخت.

وی افزود: کنترل قیمت‌ها نیاز به حرکت جهادی دارد و دستگاه‌های صمت و جهاد کشاورزی که باید پاسخگو باشند اما متاسفانه در این زمینه پاسخگو نیستند.

وی خاطرنشان کرد: چند سال است که ما مشکلات و حرف مردم را به مسئولان گوشزد می‌کنیم اما گوش شنوایی نیست و اگر هم باشد، اقدامی در جهت حل مشکلات مردم نمی‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر