logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۸
[ شناسه خبر : ۲۴۶۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

جزئیات تسهیلات نهضت ملی مسکن

جزئیات-تسهیلات-نهضت-ملی-مسکن
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تاکید ویژه رئیس‌جمهور در حوزه ساخت مسکن روستایی، گفت: اقساط وام ساخت مسکن روستایی نهضت ملی مسکن در ماه حدود 1.4 میلیون تومان برآورد می‌شود.

به گزارش موج رسا; اکبر نیکزاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به ابهامات مطرح شده پیرامون اقساط بازگشتی تسهیلات نهضت ملی مسکن اظهارداشت: با عنایت رئیس جمهور در شورای عالی مسکن مصوب شد، تسهیلات ساخت مسکن روستایی در قالب نهضت ملی مسکن برابر 200 میلیون تومان با دوره بازپرداخت 20 ساله و سود 5 درصد در نظر گرفته شده که ضمانت سفته زنجیره‌ای 3 نفره را نیاز دارد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی به رقم اقساط ماهانه بازپرداخت تسهیلات مسکن گفت: رقم اقساط بازگشتی وام ساخت مسکن روستایی با مشخصات ذکر شده در ماه حدود 1.4 میلیون تومان برآورد می‌شود.

*تسهیلات ساخت مسکن روستایی در روزهای آینده به نظام بانکی ابلاغ می‌شود

وی افزود: شورای عالی مسکن به ریاست آقای رئیسی این تسهیلات را تصویب کرده و در روزهای آتی با همکاری سازمان برنامه و بودجه مقدمات اداری ابلاغ این تسیهلات به نظام بانکی مهیا می‌شود.

نیکزاد در توضیح اینکه بانک مرکزی تسهیلات مسکن روستایی را با رقم 250 میلیون تومان و نرخ سود 18 درصد در نظر گرفته بود، گفت: در شورای عالی مسکن مصوب شد، تسهیلات ساخت مسکن روستایی 200 میلیون تومان با سود 5 درصد محاسبه شود و ابلاغیه بانک مرکزی در این شورا مورد تایید قرار نگرفت.

این مقام مسئول در پایان گفت: روستاییان فاقد مسکن توجهی به شایعات پیرامون تسهیلات نداشته باشند، زیرا رئیس جمهور در شورای عالی مسکن با توجه ویژه، ساخت مسکن روستایی را پیگیری می‌کند./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر