logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۴۵۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

بیماری طاعون در زنجان مشاهده نشده است/ اتمام سرشماری گونه‌های جانوری خرمنه‌سر طارم

بیماری-طاعون-در-زنجان-مشاهده-نشده-است-اتمام-سرشماری-گونه‌های-جانوری-خرمنه‌سر-طارم
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: خوشبختانه از ابتدای شیوع این بیماری در استان‌های اطراف تاکنون هیچ مورد مشکوک و مثبتی در استان زنجان مشاهده نشده است.

پرویز رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان زنجان اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای شیوع ای بیماری در استان‌های اطراف تاکنون هیچ مورد مشکوک و مثبتی در استان زنجان مشاهده نشد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل پایان پاییر و ورود به فصل زمستان، ورود بیماری طاعون نشخوارکنندگان از این به بعد نیز بعید به نظر می‌رسد.

رستمی افزود: بعد از انتشار خبر شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک هم پایش‌ها افزایش پیدا کرد و هم ماموران و کارشناسان حفاظت محیط زیست در سراسر استان زنجان، مناطق را مورد بررسی و پایش قرار دادند.

این مسئول با بیان اینکه تمام آبشخورها در سطح استان ضدعفونی شد و دوره‌های آموزشی لازم نیز در این زمینه برگزار شد، تصریح کرد: واکسیناسیون دام‌ها نیز توسط دامپزشکی مناطق در سطح استان انجام شد و خوشبختانه تمام این اقدامات سبب شد تا هیچ مورد مشکوک و مثبتی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان زنجان مشاهده نشود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به سرشماری گونه‌های جانوری منطقه شکار ممنوع خرمنه‌سر طارم گفت: سرشماری گونه‌های جانوری این منطقه با اولویت کَل و بز به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه نتایج سرشماری در حال جمع‌بندی است، اظهار داشت: نتایج این سرشماری به زودی و طی روزهای آنیده اعلام می‌شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر