logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵
[ شناسه خبر : ۲۴۵۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]

ورود ۲ سامانه بارشی به کشور در هفته جاری

ورود-۲-سامانه-بارشی-به-کشور-در-هفته-جاری
سازمان هواشناسی از ورود دو سامانه جدید بارشی به کشور در هفته جاری خبر داد و اعلام کرد: از امروز برای نیمه غربی کشور، ارتفاعات زاگرس و البرز بارش باران و برف و وقوع کولاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش موج رسا; براساس گزارش سازمان هواشناسی، با توجه به نفوذ سامانه بارشی تا پایان هفته جاری وضعیت جوی ناپایدار خواهد بود و بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق گرمسیر و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش بارش برف و کولاک برف پیش بینی شده است که در نواحی مستعد بارش تگرگ را خواهیم داشت که احتمال آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، برخورد صاعقه، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها وجود دارد.

امروز در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی وقوع رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود که به‌تدریج از اواخر وقت امروز سامانه بارشی بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور را نیز درگیر می‌گیرد. شدت بارش عمدتا در استان‌های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام و خوزستان است.

براساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، تهران، البرز، قزوین، همدان، مرکزی، شمال بوشهر، شمال فارس، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، غرب اصفهان، زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش‌ها پیش بینی می‌شود.

فردا به‌تدریج از شدت بارش در شمال غرب، غرب و دامنه های البرز مرکزی کاسته خواهد شد و فعالیت این سامانه بارشی در بخش‌هایی از استان‌های اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی به‌صورت بارش پراکنده و در استان‌های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری با شدت بیشتر ادامه می یابد.

روز دوشنبه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور می‌شود که به‌تدریج در استان‌های واقع در غرب، شمال غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که در این روز در ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین، قم، مرکزی، آذربایجان غربی، شمال فارس، شمال بوشهر، غرب کردستان و همدان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، لرستان، ایلام، خوزستان و غرب اصفهان بارش‌ها را خواهیم داشت.

روز سه شنبه از شدت بارش در شمال غرب و غرب کشور کاسته می‌شود و در جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و نواحی شمال شرق کشور بارش ادامه دارد. از اواخر وقت روزسه شنبه فعالیت این سامانه به اتمام می‌رسد.

روز سه شنبه در استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، گلستان، اردبیل، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، بوشهر، فارس، مرکزی، غرب اصفهان، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است.

براساس گزارش‌ها سامانه بارشی دیگری از بعدازظهر روز چهارشنبه هفته جاری از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

غرب خلیج فارس از امروز تا روز سه شنبه هفته جاری مواج است.

آسمان تهران امروز ابری همراه با بارش باران پیش بینی شده که در بخش‌هایی از شهر تهران صبح امروز بارش برف آغاز شده بود. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت ۹ و ۳ درجه بالای صفر خواهد بود. فردا برای تهران، اسمانی نیمه‌ابری تا ابری و گاهی همراه با وزش باد و بارش پراکنده خواهیم داشت.

بندرعباس امروز با بیشینه دمای ۲۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین و تبریز و شهرکرد با بیشینه دمای  ۶ درجه بالای صفر سردترین مراکز استان‌ کشور است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر