logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۴۵۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

دشمن از اتحاد ملت ایران می‌ترسد/ سیاست کلی ایران در مذاکرات هسته‌ای لغو تمام تحریم‌ها است

دشمن-از-اتحاد-ملت-ایران-می‌ترسد-سیاست-کلی-ایران-در-مذاکرات-هسته‌ای-لغو-تمام-تحریم‌ها-است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: دشمن همیشه از اتحاد می‌ترسد چرا که وحدت، یک مساله عقلانی بوده و دشمن از اختلاف، لذت می‌برد.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه زنجان با اشاره به فرا رسیدن ایام فاطمیه، اظهار داشت: سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) بنا به نقلی از تاریخ در 13 جمادی‌الاول (75 روز بعد از رحلت پیامبر«ص») و بنا به نقلی دیگر در 3 جمادی‌الثانی (95 روز بعد از رحلت پیامبر«ص») است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل این اختلاف هر چه که باشد، بهانه‌ای برای عرض ارادت به محضر بانوی 2 عالم، الگوی اخلاق و انسان مومن بوده و یکی از رسم‌های خوب زنجان این است که در هر 2 فاطمیه اول و دوم، مجالسی در سوگ حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به عمر کوتاه حضرت زهرا(س) به مدت 18 سال، افزود: عمر ایشان از لحاظ زمان، کوتاه بوده اما از نظر کیفیت، شعاع، عظمت، بزرگی و معنویت ابعاد شخصیتی ایشان به بلندای تاریخ است و شخصیت ایشان طبق روایت در روز قیامت و هنگام ورود به عرصات محشر، مشخص خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 26 آذر، روز حمل و نقل، گفت: در شرایط سخت دوران دفاع مقدس که دنیا دست به دست هم داده و پشت سر صدام ایستاده و علیه انقلاب اسلامی می‌جنگیدند، مسائلی در بنادر نسبت به ارزاق عمومی و سایر موارد پیش آمد که امام خمینی(ره) فرمانی صادر کردند.

وی افزود: بلافاصله پس از فرمان امام(ره) هر کس هر وسیله نقلیه‌ای که داشت به‌صورت جهادی و در راستای ولایتمداری به میدان آورد که در فرهنگ عمومی به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شد.

آیت‌الله خاتمی ابراز کرد: متولیان در استان زنجان در عرصه‌های مختلف حمل و نقل به‌ویژه در شرایط حاد سرما و یخبندان، خوش درخشیده و عملکرد موفقی داشته‌اند.

وی با اشاره به 27 آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: دشمن همیشه از اتحاد می‌ترسد چرا که وحدت، یک مساله عقلانی بوده و دشمن از اختلاف، لذت می‌برد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه یک ضرب‌المثل انگلیسی می‌گوید: برای تسلط به یک مملکت باید آن‌ها را به جان هم انداخت، خاطرنشان کرد: به کار بردن کلماتی مانند بالا و پایین، سفید و سیه و اَمثال این‌ها مایه افتخار نیست بلکه تقوا، انسانیت، خدمت، منشا خیر بودن و داشتن عمل صالح، مایه افتخار و سربلندی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اختلاف همیشه از مسائل کوچک آغاز می‌شود، گفت: همه ما مسافران یک کشتی هستیم و تفاوت‌ها نباید سبب اختلاف شود چرا که دشمن همه ما یکسان است و عقل، وجدان و عقلانیت حکم می‌کند که همه در زیر یک سقف و در یک کشور زندگی می‌کنیم و دارای دین، قبله و قرآن یکسان هستیم و باید وحدت داشته باشیم.

وی افزود: دشمنان اینطور تبلیغ کرده بودند که حوزویان از روی تنبلی به حوزه آمده‌اند و مرتجع‌اند و در دانشگاه نیز خبری از دین نیست.

آیت‌الله خاتمی اظهار داشت: امام خمینی(ره) دیدند که هر 2 قشر دانشگاه و حوزه، مایه سعادت جامعه هستند و فرمودند که دانشگاه و حوزه هر 2 اگر در راه درست باشند می‌توانند جامعه را آباد کنند و لذا این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه تاکنون نتایج خوبی نیز به دست آورده است، تصریح کرد: اما هنوز با حد مطلوب فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرت هسته‌ای که در وین در حال انجام است، گفت: همه منتظر هستند تا ببینند که چه می‌شود اما جمهوری اسلامی ایران 2 سند در 8 آذر امسال به طرف‌های مذاکره (1+4) داده که توافق آینده می‌تواند بر روی آن صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه طرف‌های مذاکره به‌ویژه اروپاییان معتقدند که توقع ایران بالاست و امکان لغو تمام تحریم‌ها وجود ندارد، اظهار داشت: پاسخ جمهوری اسلامی هم این است که ما به تمام تعهدات خود در قرارداد 2015 (برجام) عمل کردیم اما طرف‌های مقابل یعنی آمریکا و اروپا نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه تحریم‌ها را هم افزایش دادند.

آیت‌الله خاتمی افزود: جمهوری اسلامی علی‌رغم تمام تحریم‌ها طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر روی پای خود ایستاده با وجود تمام سختی‌ها و فشارهای اقتصادی، مقاومت می‌کند و این سیاست کلی جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با پرستاران به مناسبت روز پرستار خاطرنشان کرد: پرستاران طی 2 سال گذشته در پی شیوع ویروس منحوس کرونا همت زیادی به خرج دادند و در صحنه حاضر شدند چرا که هر کسی نمی‌تواند با وجود اینکه خطر را می‌بیند به خط مقدم آن خطر ورود کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر